hei
monterte akkurat en gradert turbotrykksmåler på min 9000 cs. problemt er at på tomgang står måleren -0,5 bar og på full gass står den på +0,5 bar. noen som har peil på hva som er galt?
turbotrykksmåler
Moderator: Moderatorer
turbotrykksmåler
N1140
M92 Saab 9000 CS 2,3T
M92 Saab 9000 CS 2,3T
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Turbotrykket har negativ verdi på tomgang, siden du da har vakuum i innsuget
Når du sier full gass regner jeg med du tenker på ved fullt pådrag?
Maks ladetrykk skal vel være litt høyere! Jeg vet ikke nøyaktig hva den skal ligge på, men det vet sikkert noen andre.
En grei plass å starte er å kontrollere og eventuelt justere grunnladetrykket
EDIT: Ta en kikk her http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=121463
Om jeg forstår riktig, skal du da ha GLT på 0,4 +- 0,03, og maks ladetrykk på 1 +- 0,03. (?)
Når du sier full gass regner jeg med du tenker på ved fullt pådrag?
Maks ladetrykk skal vel være litt høyere! Jeg vet ikke nøyaktig hva den skal ligge på, men det vet sikkert noen andre.
En grei plass å starte er å kontrollere og eventuelt justere grunnladetrykket
EDIT: Ta en kikk her http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=121463
Om jeg forstår riktig, skal du da ha GLT på 0,4 +- 0,03, og maks ladetrykk på 1 +- 0,03. (?)
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
kan og ver at det e ein slange så e i klem.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: turbotrykksmåler
ladetrykket ditt skal være cirka 0.9 (og det oppnår du i fart, ikke stillestående)jaktry skrev:hei
monterte akkurat en gradert turbotrykksmåler på min 9000 cs. problemt er at på tomgang står måleren -0,5 bar og på full gass står den på +0,5 bar. noen som har peil på hva som er galt?
sjekk om alle vakuum slanger er i orden, bytt ut de som ikke ser kurrante ut her har du et bilde av alle vakuumslangene i motorrommet:
prøv også å bytte tennkassett med en annen f.eks en kamerat sin (alle de røde er samme tennkassetten).
deretter ville jeg prøvd å bytte magnetventil med en annen (den som har de tre tjukke vakuumslangene ut av seg) den har lett for å ødelegge, og jeg har en til salgs, hehe.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- ole anders
- 0.7 bar
- Innlegg: 118
- Registrert: 02 des 2003, 01:00
- Sted: Hønefoss
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Vel det kommer jo helt an på. Siden jaktry ikke har skrevet noe om lettrykksturbo, bare 2,3T, har jeg antatt det ikke er LTT men FTT. Cs er ikke kun LTT, det finnes både LTT og FTT. Men om jaktry har LTT må han si ifra, for da tror jeg neppe han skal kjøre med det ladetrykketole anders skrev:skal det være så høyt som 0,9 bar på cs da ? er ikke dette en lavtrykks turbo ?