99' 9-3 2.0t T5 154hk

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
pervat N1164
Innlegg: 9
Registrert: 20 sep 2007, 23:18
Bil: og-9-3 Steg3
Sted: Sarpsborg

99' 9-3 2.0t T5 154hk

Legg inn av pervat N1164 » 05 nov 2007, 23:44

Hei, jeg har en 9-3 med T5 motor, og jeg lurer på om disse har noen spesielle svakheter ved trimming, kontra en T7? Jeg vurderer steg3.
Takker for svar.
Per Christian

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 06 nov 2007, 00:06

T5 motorene er generelt mer holdbare. Anbefales ved trimming :wink:
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

pervat N1164
Innlegg: 9
Registrert: 20 sep 2007, 23:18
Bil: og-9-3 Steg3
Sted: Sarpsborg

Legg inn av pervat N1164 » 06 nov 2007, 00:23

Ok, takk for svar. Fikk i dag høre at trim ikke var noe særlig på en T5, men ingen visste riktig hvorfor :D Har tidligere hørt at T5 er minst like bra som T7 også.
Per Christian

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 06 nov 2007, 00:48

Lytt til Eskil, så går du fine dager i møte :wink:
Hilsen Ole-P. N-154

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 06 nov 2007, 10:26

T5 er en mye råere motor.Mye lettere og få ut masse effekt og masse gøy.Har en sånn motor selv.kanon motor.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

Brukeravatar
Thomas_B
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 51
Registrert: 03 okt 2007, 22:31

turbo

Legg inn av Thomas_B » 09 nov 2007, 21:44

Jeg... elsker... turbo :oops:

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 09 nov 2007, 22:00

Låner denne tråden litt her jeg...

Dama har en 2000 mod 9-3 2L turbo...
Svart tennkasett....

spørsmålet er da.... T5 eller T7 i bilen???
Daniel trodde T7 men var ikke sikker... noen som veit?
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 09 nov 2007, 22:14

zero900t skrev:Dama har en 2000 mod 9-3 2L turbo...
Svart tennkasett....

spørsmålet er da.... T5 eller T7 i bilen???
Leste nettopp en tråd om dette på svenskeforumet! :)

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=63479
DrBoost skrev:RÖDA användes till DI, DI/APC samt Trionic 5
SVARTA användes till Trionic 7
Men dette har vel vært oppe på denne siden av svenskegrensa også utallige ganger.

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 09 nov 2007, 22:17

Eirik N396 skrev: Leste nettopp en tråd om dette på svenskeforumet! :)

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=63479
DrBoost skrev:RÖDA användes till DI, DI/APC samt Trionic 5
SVARTA användes till Trionic 7
Men dette har vel vært oppe på denne siden av svenskegrensa også utallige ganger.
å...
den tråden leste jeg jo her for en mnd sia :roll:
Takk uansett, da er jeg ferdig meg å låne tråden :wink:
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Svar