Nye 9-7x
Moderator: Moderatorer
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Innlegg: 391
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Narvik
Synes den ser ok ut.
Det som jeg er litt redd for,er kvaliteten på de "Saabene" som blir å komme, og den kvalitetsfølelsen som man får når man setter seg inn og kjører disse.
Amerikanerene er jo som kjent meget glad i billige plast løsninger.
Jeg kjører en Volvo V70 2003mod som drosje, og etter min mening er kvalitetsfølelsen man får når man kjører den, en tanke bedre enn Saabene, da tenker jeg på de nyere Saabene, slik som f.eks min 9-3, og de nyere Saabene jeg har kjørt.
Det som jeg er litt redd for,er kvaliteten på de "Saabene" som blir å komme, og den kvalitetsfølelsen som man får når man setter seg inn og kjører disse.
Amerikanerene er jo som kjent meget glad i billige plast løsninger.
Jeg kjører en Volvo V70 2003mod som drosje, og etter min mening er kvalitetsfølelsen man får når man kjører den, en tanke bedre enn Saabene, da tenker jeg på de nyere Saabene, slik som f.eks min 9-3, og de nyere Saabene jeg har kjørt.
Glenn N101
- HappyCamper
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 51
- Registrert: 23 aug 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
Her ligger flere bilder:
http://expressen.se/index.jsp?d=452&a=123666&i=0
Synes den ligner litt på Subaru Forrester bakfra.
4x4 systemet er jo regnet som verdens beste så Subaru er ingen dårlig alliansepartner.
http://expressen.se/index.jsp?d=452&a=123666&i=0
Synes den ligner litt på Subaru Forrester bakfra.
4x4 systemet er jo regnet som verdens beste så Subaru er ingen dårlig alliansepartner.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ah, endelig fått meir info. Kan ta høgdepunkta:
* Salgsstart Q1 2005 i USA og Canada, som modellår M05.
* R6 (4,2liter) på 275hk og ein V8 (5,3 liter) på 300hk, begge bensin, er motoralternativa
* Skinnseter, 18" hjul, automatgir og 4x4 er standardutstyr
* Bilen er bygd på GMT 360 platform, skal produserast på GM-fabrikk i Moraine, Ohio, USA.
Er det nokon som har spørsmål kan eg prøve å svare på dei etter beste evne.
* Salgsstart Q1 2005 i USA og Canada, som modellår M05.
* R6 (4,2liter) på 275hk og ein V8 (5,3 liter) på 300hk, begge bensin, er motoralternativa
* Skinnseter, 18" hjul, automatgir og 4x4 er standardutstyr
* Bilen er bygd på GMT 360 platform, skal produserast på GM-fabrikk i Moraine, Ohio, USA.
Er det nokon som har spørsmål kan eg prøve å svare på dei etter beste evne.
- HappyCamper
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 51
- Registrert: 23 aug 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
Dere har rett og jeg tar feil...
Det er 92x som er bygd på WRX plattformen
http://www.motortrend.com/roadtests/wag ... index.html
Vet ikke om jeg helt liker at de parrer Saab med gm. Amerikanske biler er jo ikke kjent for høy kvalitet akkurat. 97x blir bygd på GMs GMT360 plattform - dette er en amerikaner med litt Saab design.
http://www.carpages.co.uk/saab/saab_unv ... =342148172
Hilsen Onkelalkohole
Det er 92x som er bygd på WRX plattformen
http://www.motortrend.com/roadtests/wag ... index.html
Vet ikke om jeg helt liker at de parrer Saab med gm. Amerikanske biler er jo ikke kjent for høy kvalitet akkurat. 97x blir bygd på GMs GMT360 plattform - dette er en amerikaner med litt Saab design.
http://www.carpages.co.uk/saab/saab_unv ... =342148172
Hilsen Onkelalkohole

[quote="onkelalkohole"]Dere har rett og jeg tar feil...
Det er 92x som er bygd på WRX plattformen
http://www.motortrend.com/roadtests/wag ... index.html
quote]
sitat fra denne siden om 92x:
"No, the ignition key isn't on the console, but who cares?"

Det er 92x som er bygd på WRX plattformen
http://www.motortrend.com/roadtests/wag ... index.html
quote]
sitat fra denne siden om 92x:
"No, the ignition key isn't on the console, but who cares?"


- Troll R
- Overload!!!
- Innlegg: 1275
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
synes bilen er en trendy bil noe saab trenger for henge med i tiden ,
jeg vet at ekte saab elskere betrakter nyere saab som uekte osv
men jeg tror ikke de hadde overlevd markedet med saab 99 og 900,
alle må fornye seg eller henge med i tiden
synes bilen er en pen suv noe saab trengte, ønsker saab lykke til med salget når den tid kommer .....
jeg vet at ekte saab elskere betrakter nyere saab som uekte osv
men jeg tror ikke de hadde overlevd markedet med saab 99 og 900,
alle må fornye seg eller henge med i tiden
synes bilen er en pen suv noe saab trengte, ønsker saab lykke til med salget når den tid kommer .....

medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
flere bilder av Saab 9-7X fra den internasjonale bilutstillingen i New York.
http://www.bladetbil.no/vis_artikkel.ph ... 22487&tid=
http://www.bladetbil.no/vis_artikkel.ph ... 22487&tid=
Saab 9-5 Biopower Estate -07 mod m/ Hirsch trim
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
Dette er dessverre en nødvendig utvikling, selv om jeg synes SAAB har gjordt noen kjempebrølere i det siste. De har visst lenge at de må opp på et lønnsomt salgsvolum (fra 135.000 til 250.000 biler per år) og da må de ha flere bein å stå på. Det er derfor synd at de stadig har utsatt lansering av 9-3 sportswagon som ville vært en viktig bil, særlig hvis den og ble levert som 4x4 variant. Her har ryktene om lansering gått i over 5 år, og det er synd at SAAB må "lobotomere" en god bil (Impreza WRX) og en tung amerikansk tørst SUV for å få ut 4x4.
Forøvrig er 9-7X en skikkelig bastard, som heldigvis er blitt noe penere i SAAB-variant. Allikevel er dette en amerikansk "lastebil" i understellet og lite raffinert som f.eks. Tourag eller X-5.
SAAB har uten tvil blitt kneblet og ville dessverre ikke overlevd uten noen harde grep. Bare synd at markedsflokene ikke har hatt gjennomslag i forhold til pengesjefene.
Hilsen Svein

Forøvrig er 9-7X en skikkelig bastard, som heldigvis er blitt noe penere i SAAB-variant. Allikevel er dette en amerikansk "lastebil" i understellet og lite raffinert som f.eks. Tourag eller X-5.

SAAB har uten tvil blitt kneblet og ville dessverre ikke overlevd uten noen harde grep. Bare synd at markedsflokene ikke har hatt gjennomslag i forhold til pengesjefene.
Hilsen Svein
Life begins at 400 NM
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Synes nå 9-7x er mange hakk mer Saab en det 9-2x er.
Alle gleder seg vel til 9-3 Sportswagon kommer. Den må vel kunne kalles en ekte Saab. Hoper den kommer tidlig i 2005. Da skal vi nemlig bytte ut 9-5en. Blir kanskje en 9-3 sportswagon da
Hadde jo vært gull med 4x4 også.
Alle gleder seg vel til 9-3 Sportswagon kommer. Den må vel kunne kalles en ekte Saab. Hoper den kommer tidlig i 2005. Da skal vi nemlig bytte ut 9-5en. Blir kanskje en 9-3 sportswagon da

Hadde jo vært gull med 4x4 også.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Er klar over det ja.Svein N13 skrev:Er dere klar over at denne bilen har en tomvekt på 2700 kg? Og den leveres med V-6 eller V-8 bensinmotor. Gjett om den blir billig i drift![]()
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
blir vel neppe en bil som passer min pengbok
desverre så ligner den ikke på Saab, men kjerringa mi gikk av skaftet
så kanskje jeg får hive meg på sparebluss i 10 år, så får jeg kanskje en brukt 9-7x når den kommer:P
Minner meg forøvrig om en krysning av pajero/porche cayenne/x5...
Savner tiden da Saab kom med "dødare" på løpende bånd..
*spark-GM-i-balla*

desverre så ligner den ikke på Saab, men kjerringa mi gikk av skaftet

så kanskje jeg får hive meg på sparebluss i 10 år, så får jeg kanskje en brukt 9-7x når den kommer:P
Minner meg forøvrig om en krysning av pajero/porche cayenne/x5...
Savner tiden da Saab kom med "dødare" på løpende bånd..
*spark-GM-i-balla*