Startsperrekode - Chiptrim
Moderator: Moderatorer
Startsperrekode - Chiptrim
Jeg har en 9000CS 2.0t 96, som det på et eller annet tidspunkt har vært en chiptrim på. Bilen har en magnetventil, (noe som ikke er standard på denne bilen) Bilen har nå tydeligvis standardprogram i T5 boksen. Jeg tenkte at det kunne være OK å få noe mer effekt ut av motoren, og bestilte oppgradert T5 boks fra Speedparts. Jeg oppgav da de kodene som var på merkelapp på T5 boksen. Etter en del telefonsamtaler og 5-6 uker senere får jeg vite at Speedparts ikke kan programmere T5 boks med startsperre på bilen på grunnlag av den infoen som stod på klistrelappen. For å unngå misforståelser tok jeg også bilde av denne klistrelappen og sendte inn. Speedparts hevder (sikkert med rette) at koden på denne boksen ikke tilhører bilen min. Jeg lurer på om denne boksen er kjøpt brukt og programmert med orginalprogram til bilen min med startsperre (denne er OK). Det er også en klistrelapp med Folksam auto AB på boksen. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre for å få programmert en ny T5 boks med startsperre?
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Jeg hadde en ng900 før, som jeg putta inn en styreboks som visstnok ikke skulle fungere på biler med startsperre. Men den fungerte glimrende på min MED startsperre i allefall
Se PM

Se PM

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
På den årsmodellen du har så er det eneste interessante om du har en bil med manuell eller automat, hadde det vært en 2.3t så måtte man også vite om bilen har TCS.
Ettersom bilen din har startsperre (VSS) så må den nye boksen "giftes inn" med Tech2 eller ISAT hos et verksted som har dette.
Om det er gjort andre ting med bilen som f.eks bytte til bedre eksos så vil det evt kunne fortelle om du også kan montere mer enn Steg1
Ettersom bilen din har startsperre (VSS) så må den nye boksen "giftes inn" med Tech2 eller ISAT hos et verksted som har dette.
Om det er gjort andre ting med bilen som f.eks bytte til bedre eksos så vil det evt kunne fortelle om du også kan montere mer enn Steg1
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Bilen har manuell girkasse og har ikke TCS. Jeg har eksos/katalysator tilpasset steg3. Hva må jeg gjøre for å få få riktig VSS kode lagt inn i ny T5 boks.
1) Må den gamle T5 boksen leses av slik at ny boks kan programmeres med lik VSS kode, eller
2) må ny T5 boks programmeres uten VSS kode slik at et SAAB verksted med Tech2 setter inn korrekt VSS kode i ettertid?
Speedparts informerte meg om at jeg kunne få programmert en T5 boks uten startsperre, men jeg ønsker å beholde startsperre på bilen.
1) Må den gamle T5 boksen leses av slik at ny boks kan programmeres med lik VSS kode, eller
2) må ny T5 boks programmeres uten VSS kode slik at et SAAB verksted med Tech2 setter inn korrekt VSS kode i ettertid?
Speedparts informerte meg om at jeg kunne få programmert en T5 boks uten startsperre, men jeg ønsker å beholde startsperre på bilen.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det riktige er at boksen må ha et program som er tilpasset VSS så må den inn til et verksted eller til noen med Tech2/Isat for å få programert inn ny VSS-kode. Du kan altså med andre ord ikke bruke den nye boksen før den har blitt giftet inn.
Sist redigert av Tor N12 den 25 nov 2007, 03:21, redigert 1 gang totalt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
OK.Jeg forstod det slik på Speedpart, at de kunne legge inn korrekt VSS på grunnlag av info på "klistrelapp" på T5 boksen min, men det er altså ikke mulig. Boksen må altså giftes inn i etterkant. Takk for info.Tor N12 skrev:Det riktige er at boksen på ha et program som er tilpasset VSS så må den inn til et verksted eller til noen med Tech2/Isat for å få programert inn ny VSS-kode. Du kan altså med andre ord ikke bruke den nye boksen før den har blitt giftet inn.