Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
K_Duck N1093
- 2.0 bar

- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
-
Kontakt:
Legg inn
av K_Duck N1093 » 28 nov 2007, 13:26

Feast your eyes on a kontakt for stol type manuell. Her er det (slik vi antar) kabler til det meste; Stolvarme, airbagsnas, jording, whatnot - bortsett fra styrestrøm. Noe annet forventet vi strengt tatt ikke, men spørsmålet består: Har noen "pin layout" for slike kontakter? Evt sagt på en annen måte - hvor skal strøm til stolmotorstyring inn?
Det er snakk om Celise (jfr signatur) som skal få innmontert elstoler i skinn fra det en 9-5 Sedan, tror det var MY02 dersom dette gjør noen forskjell. ^-^;
(Vi har forresten allerede tråkket i airbagwarningsalaten. Yay for røde lys i dashen!)
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
-
Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Legg inn
av Henrik N449 » 28 nov 2007, 13:44
Er det kontakten som sitter på en manuell stol, eller som sitter i bilen hvor det sitter en manuell stol?
På min manuelle stol så er det to ledninger, + og - til varrmen i setene, men i kontakta i gulvet ligger en slik kontakt som du har tatt bilde av, med strøm og alt som skal til for el stoler.
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
K_Duck N1093
- 2.0 bar

- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
-
Kontakt:
Legg inn
av K_Duck N1093 » 28 nov 2007, 13:49
Oh. Kontakten er tjoret fast i bilen, der det p.t. står manuelle stoler. Kontaktene er like på begge stolene, men det virker som at det mangler en ledning eller to for å få liv i elstolene.
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 28 nov 2007, 14:16
Så basicly; Kan vi jfr. det K-anden skriver over, bruke f.eks. en strømtjuv og hente ut de amperene de motorene trenger for å drives, fra en av de kablene som allerede er der, og bare trekke en lask over for å få herlighetene til å fungere? ^^
Og derunder, pin layout plz

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
Thomas_B
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 51
- Registrert: 03 okt 2007, 22:31
Legg inn
av Thomas_B » 28 nov 2007, 18:05
hehe. samme problemene med mine nye herligheter i skinn til min 9-3. jeg ser hva som er feilen, men må jeg strekke en ny strøm ledning eller nos? skal til saab ekspert etterpå. skal se om han har noe lurt på lager
-
Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Legg inn
av Joachim N370 » 28 nov 2007, 20:18
Dette er det flere som har gjort etter Saabfestivalen.
Ta kontakt med Haugen N63 eller Rune N35 f.eks. De har fått det til å virke

9³ TurboX