Mine argumenter er at saab har alternativ drivstoff, best kjørekomfort,finest å se på, sprekest( for min del + lett å trimme

Moderator: Moderatorer
Har prøvt å nevne biopower men hun mener at batteri kombinert med bensin er mye mer miljøvenlig. servicene er med i prisen de 3 første åreneTor N12 skrev:Biopower må da være et godt argument?
Ellers så ville i allefall jeg ha sjekket skikkelig hva servicekostnadene er på en sånn primus... er jo en god del av disse milijøbilene som har helt syke service-priser...
http://www.amotor.no/test/biltest/toyot ... orge/16493* Nesten uansett kjøreforhold forbrukte Prius temmelig nøyaktig 0,5 liter mindre drivstoff per 100 km utkjørt distanse enn Avensis diesel. I gjennomsnitt forbrukte vi 0,49 liter/mil med Prius og 0,56 liter/mil med Avensis.
Det er jo også en sak som er innbildt miljøvern. Mange sparepærer er ikke miljøvennlige i produksjon (eller som avfall), og i Norge der vi har oppvarmingsbehov store deler av året så går varmen som en vanlig lyspære genererer til oppvarming. Med termostatstyrt oppvarming så vil varmeovnene gå mindre tid. Det samme gjelder energieffektive kjøleskap. Jeg ble litt småprovosert da det kom forslag om å forby vanlige lyspærer her til lands (sikkert en kunnskapsløs SV'er)... I sydligere strøk, derimot...Ottar N398 skrev: Dama di er vel ikke en av dem som har bytta alle pærene i huset til sparepærer også vel? skummelt
Hvis du sier "fossil CO2" så er vi enige.Johan N828 skrev:Mener også ganske så sikkert at priusen slipper ut mer CO per km i forhold til 9-3 Biopower...