Tap av bremsekraft, OG900 '87

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 07 des 2007, 03:21

Er vel aldri værre enn at man jekker bilen opp på bukker, drar av hjula og sjekker hva som henger da:P

//J

Brukeravatar
Bjørk N1057
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 311
Registrert: 12 mai 2007, 12:11
Medlemsnummer: N1057
Navn: Øivind Bjørklund
Sted: Rykkinn, Bærum

Legg inn av Bjørk N1057 » 07 des 2007, 16:03

Hehe, vanskelig når man står på jobben og må hjem jo.. må jo nesten kjøre med det da.. Sorry for språket! Var sur og lei ;)



Har jo fått tilbud på det nye understellet, har fått forskjellige svar, men er det noen som VET som kan svare meg på hvor mye jobb det er å bytte om? Lyst på brekket bak og bedre bremser :D
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT

x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 07 des 2007, 16:28

Bjørk N1057 skrev:Hehe, vanskelig når man står på jobben og må hjem jo.. må jo nesten kjøre med det da.. Sorry for språket! Var sur og lei ;)



Har jo fått tilbud på det nye understellet, har fått forskjellige svar, men er det noen som VET som kan svare meg på hvor mye jobb det er å bytte om? Lyst på brekket bak og bedre bremser :D
Petter kan jo alt om dette da. Men du må kappe løs en del fra håndbreksplata inni bilen også pga festene som da går bakover.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 07 des 2007, 17:12

Johan N828 skrev:
Bjørk N1057 skrev:Har jo fått tilbud på det nye understellet, har fått forskjellige svar, men er det noen som VET som kan svare meg på hvor mye jobb det er å bytte om?
Petter kan jo alt om dette da. Men du må kappe løs en del fra håndbreksplata inni bilen også pga festene som da går bakover.
1. Skaff deg komplett bakaksel med bremser, og komplette nav foran med bremser.

2. Kast den gamle bakakslingen, monter den nye.

3. Kast gamle nav, monter de nye.

4. Kast gamle håndbrekkvaiere. Tett igjen hullene inn til kupeen hvor disse gikk gjennom. Lag to nye hull til vaierne som du nå skal trekke ut bak.

5. Kast gammel håndbrekkspak, og monter den nye. Dette tror jeg ikke er helt bolt-on, men det fikser du ;)

Altså, en helt grei jobb!

EDIT: Kan selvfølgelig være en idé å skifte skiver/klosser, og kanskje overhale calippere når du først er igang.

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 07 des 2007, 18:40

Du MÅ ha med håndbrekket med fester og waiere fra donorbilen.

Sveises lett inn istedenfor det gamle.

Resten er Lego.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar