Turbo?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Turbo?

Legg inn av sabbus-N252 » 16 apr 2004, 20:41

har fått tak i en turbo som må være ettermontert på en 900i 85mod....
åssen finner jeg ut standen på denne? ser ganske fin ut...
noen som vet noe størrelse visst jeg hoster opp noen tall/siffer?
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 18 apr 2004, 10:23

Garret T0321 Lille turboen fra 8v
Garret T0323 Store turboen fra 16v
Mitsubishi TD04??? Turbo fra 9000 Aero
Stor sannsynlighet for at det er en av disse. :wink:

Sjekk etter om det er slark fra side til side. litt er godtatt. Slark opp og ned er det, og det gjør ingenting. Se etter i oljekanalene om det er bygd seg opp koks,hard olje. ER det det er nok sjangsen for at du må overhal stor. Litt er jo selvfølgelig godtatt, men holder det på å bli tett så må noe gjøres. :cry:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Legg inn av sabbus-N252 » 18 apr 2004, 11:08

Garret T0321 Lille turboen fra 8v

det var den...sjekka opp mot speedparts sine sider 8)

sært lite slark, men som du sier ligger det litt olje som venter på å bli fjerna. åssen tar jeg fatt på noe sånn? eller må noen med fagbrev løse slike problemer?
:roll:
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 18 apr 2004, 18:28

Jeg tettet det ene oljehullet(returhullet), og fylte i avfetting, ristet godt, og skylte gjennom. skyll i begge retninger så ingenting setter seg fast. Gjentok til alt var vekk, og så tok jeg å blåste ut av turboen med trykkluft, for så å tappe ny motorolje gjennom den et par ganger begge veier. Funka kanon for meg.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 466
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 19 apr 2004, 10:29

Vet også at det går ann å legge hele snurra i disel noen dager for å løse opp koks og dritt. :) Men skyll godt etterpå, du vil ikke ha rusk i lagrene. [-X
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Legg inn av sabbus-N252 » 19 apr 2004, 15:51

Takker for svar...da blir nok turboen så fin innvendig så! 8)

men når det gjelder utvendig...
er det noe vits i det hele tatt å pusse ned på utsia for så å lakkere igjen med varmebestandig lakk? åssen vil det bli?
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Svar