Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten S. » 20 apr 2004, 12:25
Har akkurat gått til innkjøp av en standard 9-3 1998 (MEN Aero'en har jeg fremdeles!)
Hva skiller audiosystem S2 og S3, og er det lett å oppgradere?
Bilen har aircond. - hva skal til for å oppgradere til klimaanlegg?
"Alt" fra totakt til turbo
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 20 apr 2004, 18:41
AS3 er AS2+basser i dørene foran og forsterker til disse. Skal være enkelt å oppgradere, Plug'n Play..

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Glenn N101
- 1,5 bar

- Innlegg: 391
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Narvik
Legg inn
av Glenn N101 » 20 apr 2004, 22:51
Har nettopp oppgradert til ekstra basser i dørene, i tillegg til de som var i hattehyllen og de framme.
Fikk det gjort på Saab, ble ganske ok lyd, ventet meg egentlig litt mere, men men.
Hvis du har tenkt å anskaffe deg dette settet, så kan du være litt obs på at forsterkeren og rammen til den er litt vrien å få inn(den skal sitte på høyre siden av midtkonsollen, inni selvfølgelig).
Jeg fikk helt ny midtkonsoll når de var ferdig, den gamle ble oppripet.
Glenn N101
-
Kjetiln122
- 1,5 bar

- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
Legg inn
av Kjetiln122 » 21 apr 2004, 02:45
For å bytte fra AC til ACC må det en del ting til!
Du må legge opp en del sensorer i bilen din!
1 midt på dashbordet, 1 oppe i taket ved lyset over speilet,
1 nede ved setevarme knappene..
Du må også bytte ut hele den store svarte dingsen,
som står mellom bena på passasjer og sjåfør, som er inn under
dashbordet inn mot torpedoveggen! Vet ikke om du må bytte noen
rør fram til pumpa eller om pumpa må byttes også!
Så må du bytte ut vrideren og knappene som du nå har til AC`n til
justering til ACC`n
Jeg har alt dette liggende og planer om å bytte fra AC til ACC i min ng900
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
-
Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten S. » 21 apr 2004, 08:02
Kjetiln122 skrev:
Jeg har alt dette liggende og planer om å bytte fra AC til ACC i min ng900
Takk for svar. Legg gjerne inn litt info om hvordan arbeidet gikk på din 900

"Alt" fra totakt til turbo