
dumpventil *2005 mod* 93 ss
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
nå blire mye mas her
men kan noen forklare meg forskjellen på den originale og den flotte skinnende greia sp har`? gjør ikke de akkurat samme jobben?

Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Jo, akkurat samme jobb!
Men den fra SP slipper igjennom mer lyd, samt at den orginale til Saab ikke holder mer enn max 1.1 Bar ca.
Da kan den starte å lekke.. og det er teit
Men den fra SP slipper igjennom mer lyd, samt at den orginale til Saab ikke holder mer enn max 1.1 Bar ca.
Da kan den starte å lekke.. og det er teit
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
hmm, jeg fikk beskjed at min lada mellom 1 og 1.5 så da ere kanskje fornuftig å bytte uansett da, kjøpe til torsdag
hvis sp har en sånn en inne

Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
dvs at det er en liten mulighet for at det kan sparke litt mere og da? for da holder den på trykket, skulle gjerne vist hvor den originale satt og, eller om noen veit om no bilder et sted der man kan se hvor den sitter.Johan N828 skrev:Det sier seg selv at plast ikke er like holdbart som aluminuim. Dessuten er den orginale en membranventil mens SP sin er stempel ventil. Det er også mye tettere..
også var det disse lydene da johan,

Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Lyden er vel og bra
Se i mottorrommet.. den må nødvendigvis stå rett før innsugsmanifold og før turbo
Dvs. ett rør fra før innsugsmanifolden er festet på ene siden av dumpen, mens den andre siden er festet i ett rør som går fra dumpen til innsugsrøret før turboen =)
Og ja, om ventilen din lekker nå, så vil det slite mer på turbo, samt du kan få litt mer ekstra hester om du bytter
Se i mottorrommet.. den må nødvendigvis stå rett før innsugsmanifold og før turbo

Dvs. ett rør fra før innsugsmanifolden er festet på ene siden av dumpen, mens den andre siden er festet i ett rør som går fra dumpen til innsugsrøret før turboen =)
Og ja, om ventilen din lekker nå, så vil det slite mer på turbo, samt du kan få litt mer ekstra hester om du bytter

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
da skal jeg få tatt en titt en dag, eller bare i morraParADigM N558 skrev:Lyden er vel og bra
Se i mottorrommet.. den må nødvendigvis stå rett før innsugsmanifold og før turbo
Dvs. ett rør fra før innsugsmanifolden er festet på ene siden av dumpen, mens den andre siden er festet i ett rør som går fra dumpen til innsugsrøret før turboen =)
Og ja, om ventilen din lekker nå, så vil det slite mer på turbo, samt du kan få litt mer ekstra hester om du bytter

Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- FleskepupP
- 2.0 bar
- Innlegg: 597
- Registrert: 31 okt 2007, 21:25
- Medlemsnummer: N1190
- Navn: Fredrik
- Bil: Saab 93 Viggen
- Sted: Førde
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
på din jaFleskepupP skrev:her skal vel dumpen sitte.

dette gjelder en 2005mod 93ss

Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- FleskepupP
- 2.0 bar
- Innlegg: 597
- Registrert: 31 okt 2007, 21:25
- Medlemsnummer: N1190
- Navn: Fredrik
- Bil: Saab 93 Viggen
- Sted: Førde
bare husk og sett den RETT veg du. MANGE som plasserer den feil og mener det SKAL være sånn
Trykksiden SKAL være på samme akse som stempelet inne i dumpen går i. Utsippet på "siden" av dumpen skal enten i friluft eller tilbake på innsuget av turbinen.
God Jul
Mvh. Pål

God Jul
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
ja det er vel kanskje greit å huske påDatapaal N526 skrev:bare husk og sett den RETT veg du. MANGE som plasserer den feil og mener det SKAL være sånnTrykksiden SKAL være på samme akse som stempelet inne i dumpen går i. Utsippet på "siden" av dumpen skal enten i friluft eller tilbake på innsuget av turbinen.
God Jul
Mvh. Pål

Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
syns nå detta ser ut som en åpen dumoventil??
http://www.youtube.com/watch?v=UMe2cIH97BQ
http://www.youtube.com/watch?v=UMe2cIH97BQ
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Den er det. men den fungrerer litt spess tror jeg...jan magnus n634 skrev:syns nå detta ser ut som en åpen dumoventil??
http://www.youtube.com/watch?v=UMe2cIH97BQ
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen