900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Gjest

900

Legg inn av Gjest » 21 apr 2004, 06:46

Er en Saab og900 Aero lavere enn turbo modellen? Er chassiet stivere enn vanlig? Så på Speedparts sine sider at kilen fjerene senker 25 mm, da går jeg ut i fra at dette gjelder på en vanlig 900(ikke turbo)?

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2028
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Legg inn av Morten S. » 21 apr 2004, 08:13

Dersom jeg ikke husker helt feil, så skiller en og900 Aero seg fra standard Turbo (-> '87) med lavere oppsett samt stab.stag foran.
Fra 1988 kom dette oppsett på alle turbo'enen.
Korriger meg gjerne om jeg har feil :wink:
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 21 apr 2004, 09:02

Aero hadde lavere fjærer, stivere dempere og stabstag fram/bak.
Stabstagene ble standard på turbomodellene fra ca 89 og på
i-modeller f.o.m 92 såvidt jeg vet.

Vanlige turbomodeller hadde samme høyde på fjærene som vanlige
900, men litt stivere dempere. (Alle SAABer er levert med gassdempere
f.o.m. 82)
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Svar