Eller masse mykner i lakken.. Men glassfiber er vel komfortmessig også å foretrekke..Datapaal N526 skrev:må få tak i en stiv som overhodet mulig boks, slik at lakken ikke skaller av..... eventuellt forsterke hvis du vil:Ptranceman N366 skrev:Jeg er ute etter en boks som kan lakkeres i bilens farve. Skal gjøre det selv.
Best med glassfiberboks da?
9-5 takboks
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Styrer med DAB og AUX
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Selger ikke Thule nei, kjører ikke med det heller for tiden (desverre). Men har kjørt ekstremt mye med forskjellige skibokser siden 80 tallet med mange alpeturer. Har en Packline 810 nå og den er lav og pen og se på. Men de som laget den har nok aldri vært på ski
Skiene ligger rett ned på plasten og sklir fram og tilbake uansett hvor godt du stropper dem fast. Har selvsagt limt inn 4 gummilister for å slippe dette selv, men hos Thule er ting litt mere gjennomtenkt. På hjemmesiden til Thule kan du også se hvordan boksene blir på bilen (9-3SS og 9-5 Estate). http://www.thule.se

Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Frode N220
- 1,5 bar
- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal
Kjøpte også Thule. Primært fordi det var den eneste skikkelige boksen med sideåpning.
For oss som kjører høye s k "people-carriers" er dette nesten et must i f t bakåpning.
Meget praktisk hurtigfeste og veldig gode skiholdere.
Synes dog Packline har finere bokser. Opel Norge kjøper inn store kvanta av disse - så de er alltid på tilbud hos din nærmeste Opel-forhandler.
For å lettest få pent resultat ved lakkering, bør man vel kjøpe en lakkert boks. De ulakkerte har en veldig grov overflate og er uegnet til lakkering.
Nå koster de lakkerte en tusenlapp mer, men... Dessuten blir de ubehandlede fort stygg av sol, vær og vind. Mens de lakkerte er lett å polere opp...
Når det er sagt.
Jeg har alltid ment at takboks var noe jeg ikke skulle ha. Da kjøper jeg heller større bil...
Nå har jeg så stor bil som jeg gidder å ha. Med alle setene i bruk er det begrenset bagasjeplass i flerbrukern, så jeg beit i det sure...
Boksen brukes til litt bagasje på lengre turer og til ski på vinteren.
For skitransport er boks i mine øyne upraktisk. Masse jobb for lite nytte. Takke meg til et godt skistativ i stedet.
Kan jo være en fordel ift tyverisikker oppbevaring, og selvfølgelig er skiene beskyttet for vann, skitt og salt...
Som vi sier i Trøndelag: "MEN, LÆLL".
Kjøp et fint skistativ og ha bagasjen i bilen - du har jo en stor personbil.
PS Jeg er eks-Estater, og ville aldri skjemmet en så flott vogn med ei likkiste på taket.
For oss som kjører høye s k "people-carriers" er dette nesten et must i f t bakåpning.
Meget praktisk hurtigfeste og veldig gode skiholdere.
Synes dog Packline har finere bokser. Opel Norge kjøper inn store kvanta av disse - så de er alltid på tilbud hos din nærmeste Opel-forhandler.
For å lettest få pent resultat ved lakkering, bør man vel kjøpe en lakkert boks. De ulakkerte har en veldig grov overflate og er uegnet til lakkering.
Nå koster de lakkerte en tusenlapp mer, men... Dessuten blir de ubehandlede fort stygg av sol, vær og vind. Mens de lakkerte er lett å polere opp...
Når det er sagt.
Jeg har alltid ment at takboks var noe jeg ikke skulle ha. Da kjøper jeg heller større bil...
Nå har jeg så stor bil som jeg gidder å ha. Med alle setene i bruk er det begrenset bagasjeplass i flerbrukern, så jeg beit i det sure...
Boksen brukes til litt bagasje på lengre turer og til ski på vinteren.
For skitransport er boks i mine øyne upraktisk. Masse jobb for lite nytte. Takke meg til et godt skistativ i stedet.
Kan jo være en fordel ift tyverisikker oppbevaring, og selvfølgelig er skiene beskyttet for vann, skitt og salt...
Som vi sier i Trøndelag: "MEN, LÆLL".
Kjøp et fint skistativ og ha bagasjen i bilen - du har jo en stor personbil.

PS Jeg er eks-Estater, og ville aldri skjemmet en så flott vogn med ei likkiste på taket.

Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
Kjører med en sort Thule takboks. Brukte den på min forrige 9k..
Fungerer fin fint til søndagskjøring o.l. Lengere fartsetapper i litt sidevind får selv den mest stabile svenske til å oppføre sæ som ei vinglefetta!!!
Fungerer fin fint til søndagskjøring o.l. Lengere fartsetapper i litt sidevind får selv den mest stabile svenske til å oppføre sæ som ei vinglefetta!!!
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Jeg blir å bruke takboksen når man skal ut på tur med ekstra bagasje. Eier bare et par slalomski og husker ikke sist jeg hadde den på beinaFrode N220 skrev:Kjøpte også Thule. Primært fordi det var den eneste skikkelige boksen med sideåpning.
For oss som kjører høye s k "people-carriers" er dette nesten et must i f t bakåpning.
Meget praktisk hurtigfeste og veldig gode skiholdere.
Synes dog Packline har finere bokser. Opel Norge kjøper inn store kvanta av disse - så de er alltid på tilbud hos din nærmeste Opel-forhandler.
For å lettest få pent resultat ved lakkering, bør man vel kjøpe en lakkert boks. De ulakkerte har en veldig grov overflate og er uegnet til lakkering.
Nå koster de lakkerte en tusenlapp mer, men... Dessuten blir de ubehandlede fort stygg av sol, vær og vind. Mens de lakkerte er lett å polere opp...
Når det er sagt.
Jeg har alltid ment at takboks var noe jeg ikke skulle ha. Da kjøper jeg heller større bil...
Nå har jeg så stor bil som jeg gidder å ha. Med alle setene i bruk er det begrenset bagasjeplass i flerbrukern, så jeg beit i det sure...
Boksen brukes til litt bagasje på lengre turer og til ski på vinteren.
For skitransport er boks i mine øyne upraktisk. Masse jobb for lite nytte. Takke meg til et godt skistativ i stedet.
Kan jo være en fordel ift tyverisikker oppbevaring, og selvfølgelig er skiene beskyttet for vann, skitt og salt...
Som vi sier i Trøndelag: "MEN, LÆLL".
Kjøp et fint skistativ og ha bagasjen i bilen - du har jo en stor personbil.
PS Jeg er eks-Estater, og ville aldri skjemmet en så flott vogn med ei likkiste på taket.

Skal på bilferie til sommern, og med barnevogn i bagasjen er takboks eneste løsning. Men som et kompromiss så må den se bra ut. Lakker jeg den i bilens farve med STCN logoen i svart på siden tenker jeg at den blir bra. En lav og bred boks hadde vært konge. Plass til ski driter jeg i. Så langt har jeg ikke funnet en som passer mine krav. Er det ingen som kan hjelpe meg???

Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Sidan vi er inne på tips, kom eg over dette tilbudet midt i surfing etter gassvajer til 90-en; http://www.mekonomen.no/kampanj.aspSaabcabN370 skrev:Hva med en slik?
Ser ut til at den Packline 800 boksa kunne passe 9-5? Ei større Thule-boks (Ocean 700) finns også på tilbud.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Var inne på mekonomen en dag, og så denne boksen.. Tror den passer bra på en 9-5 estate..Hjelle, N6 skrev:Sidan vi er inne på tips, kom eg over dette tilbudet midt i surfing etter gassvajer til 90-en; http://www.mekonomen.no/kampanj.aspSaabcabN370 skrev:Hva med en slik?
Ser ut til at den Packline 800 boksa kunne passe 9-5? Ei større Thule-boks (Ocean 700) finns også på tilbud.
Styrer med DAB og AUX
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
SaabcabN370 skrev:Hva med en slik?
Den var pen! Lurer på hva den heter? Er det du som selger?
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Har lest at det ikke er bra å lakkere ABS plast. Må ha en boks av glassfiber.Hjelle, N6 skrev:Sidan vi er inne på tips, kom eg over dette tilbudet midt i surfing etter gassvajer til 90-en; http://www.mekonomen.no/kampanj.aspSaabcabN370 skrev:Hva med en slik?
Ser ut til at den Packline 800 boksa kunne passe 9-5? Ei større Thule-boks (Ocean 700) finns også på tilbud.
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Det var et seigt tema dette her - eller kanskje lang tråd....
Uansett så klarte jeg ikke se at noen skrev om Skiguard bokser
http://www.skiguard.no/index.php.
Jeg har en Skiguard 850 som jeg synes kler min 9-3 Sportsedan svært godt. Boksen er svartlakkert og bilen er sølvmetallic, men de går godt sammen.
Ellers er boksen laget av glassfiber armert polyester og virker svært solid slik jeg bruker den (full av ski, akebrett, skikjelke etc på vinterferie).
Her er linker til bilder av SAAB 9-5 Estate
http://skiguard.no/bilder/saab/1s.htm
og nye 9-3 Sportscombi
http://skiguard.no/bilder/saab/9_3_sport_500.jpg
Uansett så klarte jeg ikke se at noen skrev om Skiguard bokser
http://www.skiguard.no/index.php.
Jeg har en Skiguard 850 som jeg synes kler min 9-3 Sportsedan svært godt. Boksen er svartlakkert og bilen er sølvmetallic, men de går godt sammen.
Ellers er boksen laget av glassfiber armert polyester og virker svært solid slik jeg bruker den (full av ski, akebrett, skikjelke etc på vinterferie).
Her er linker til bilder av SAAB 9-5 Estate
http://skiguard.no/bilder/saab/1s.htm
og nye 9-3 Sportscombi
http://skiguard.no/bilder/saab/9_3_sport_500.jpg
TorB,
N399, 9-3 SS Aero
N399, 9-3 SS Aero

- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Som sagt (?) har jeg en lakkert Skiguard 950. Synes den rommer ganske mye naar jeg har brukt den sommers tid paa tur med to smaa. Vel og merke til dyner bleier og den slags lette artikler. Tyngre saker er et NO NO.
Skal innroemme at jeg merker endel vindstoey naar den er montert. Det regner jeg riktignok som uungaaelig.
Hvordan boksen oppfoerer seg i 200+ vet jeg ikke om jeg vaager aa finne ut av.
Skal innroemme at jeg merker endel vindstoey naar den er montert. Det regner jeg riktignok som uungaaelig.
Hvordan boksen oppfoerer seg i 200+ vet jeg ikke om jeg vaager aa finne ut av.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Tar opp denne tråden igjen.
9-5'en er for liten for alle kravene som dukker opp.
Nå er det ski og pulk som det skal være plass til. Jeg orker ikke å trøkke det inn i bilen og ikke går det heller i tillegg til kjærring og to unger med tilbehør.
Så nå ser det ut som jeg må krype til korset å kjøpe skiboks.
Min krav er:
-Plass til pulken og 3-4 par ski
-Lite støy
-Være robust og slitesterk
-Se bra ut
-Selvfølgelig så billig som mulig
Noen som har noen gode tips?
9-5'en er for liten for alle kravene som dukker opp.

Nå er det ski og pulk som det skal være plass til. Jeg orker ikke å trøkke det inn i bilen og ikke går det heller i tillegg til kjærring og to unger med tilbehør.
Så nå ser det ut som jeg må krype til korset å kjøpe skiboks.
Min krav er:
-Plass til pulken og 3-4 par ski
-Lite støy
-Være robust og slitesterk
-Se bra ut
-Selvfølgelig så billig som mulig
Noen som har noen gode tips?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector