heisann, jeg er ny på forumet, men har hatt saab noen år.
jeg kjøpte min første "nye" bil i juni, en saab 9-5estate på grønne skilter, 2.3T med automatkasse. den var da gått 185k. jeg har hatt 2 ting som har gått galt med bilen, det første, skjedde ca en mnd etter jeg hadde kjøpt den, automatkasse

, det som skjedde var at kassa begyndte og slure litt på harde pådrag, så ble det bare verre og verre (på 2 dager) plutselig på vei hjem, så kom jeg meg såvitt ut av et kryss og inn på en busslomme hvor viking kom og henta meg etter ei stund. hellestø ga meg en enkel beskrivelse, mekanisk feil... jeg gadd ikke spørre og grave i hva som var galt, kassa måtte byttes anyway. 25.000,- fattigere kjørte jeg ut en uke senere med en totaloverhalt byttekasse som var gått 100k. og sommerferien kunne begynne (dagen etter

) vi kjørte avgårde på ferie og var på gjennomfart i göteborg etter et besøk på volvomuseumet (jejeje, dont blame me). merker det begynner og komme masse dråper på vinduet, skrur på viskerne, og det blir dratt ut som seig olje.. jeg begyndte og lure litt og svingte av første avkjørsel. BINGBONG og i displayet står det, "kylarvätskanivå läg" en sprengt slange. masse elektrikertape og hyppig påfylling av væske ble gjort til jeg kom hjem og fikk bytta slange.
i dag har jeg "super"kasko som dekker motor og drivværk (doh)
for og oppsumere hele denne livshistorien, så har jeg bare hatt 2 feil med bilen, og er ellers kjempefornøyd, og kommer til og ha bilen i MANGE år fremover.
håper ikke jeg skremte deg med min opplevelse med automatkassa, noen ganger går ting galt, og det er spesielt etter salg og bytte av kjørestilen til bilen (en gammel mann eide min før jeg kjøpte den, go consider)
lykke til med jakten
Rolfi