Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Dieseldyret
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
Legg inn
av Dieseldyret » 10 jan 2008, 19:45
Dieseldyret skrev:Synes ikke denne var noe i det hele tatt.
Ble skuffet nå....
Og bilen blir stor,hvis opplysningene stemmer.
Over 4,80 lang og 1,90 bred.
Synes ikke det er riktig å lansere en såpass voksen "suv" i disse miljøtider.
Cadillac Provoq - søstermodellen till Saab 9-4X - havner på rundt 458 centimeter i lengden. Høyden er cirka 170 centimeter, bredden 185.
Så da krymper bilen litt i forhold til de første opplysningene jeg fant,noe som gjør bilen langt mer spiselig.

-
Terra N837
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Legg inn
av Terra N837 » 10 jan 2008, 19:46
Den synes jeg var rå!
Mon tro hva den vil koste
Dama ble helt i 100 da jeg viste henne den

Mazda 6
VW Polo
-
ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Legg inn
av ottorasmussen N242 » 11 jan 2008, 02:23
Dieseldyret skrev:ottorasmussen N242 skrev:Vel, Kristianur, jeg tenkte i de samme baner da jeg så bildene, men om dette ikke blir en genuin saab, så blir det en daewoo-saab.
Laget i korea og gode greier.
Merkenavnet daewoo utgikk til fordel for chevrolet.
Daewoofabrikken i Korea lager opel antara, samt chevroletutgaven av samme bil.
Så når produksjonslinjen likevel eksisterer kan det virke sannsynlig at 9-4x vil bli produsert i korea.
Synd og skam å se griffen nok en gang redusert til gallionsfigur på riskoker.

Saab taco-edition, altså.
Når bilen går fra konsept til produksjon, er det GMs fabrikk i Mexico som får oppdraget.
Årsaken er at man anser Nord-Amerika for det mest interessante markedet og at dollarkursen for tiden er svært lav i forhold til så vel euro som svenske kroner.
Samme samlebånd som skal lage søstermodellen fra Caddilac.
Håper det oppklarer litt.

Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 11 jan 2008, 11:16
synes ikke den ble mer spiselig fordi den blir mindre enn antatt. liksom-suv'er har vi fått nok av. jeg savner heller et beist med sekser eller åtter (gjerne biopower

) enn en "liten men romslig firehjulstrekker" av en familiebil.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Dieseldyret
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
Legg inn
av Dieseldyret » 12 jan 2008, 11:07
Må desverre innrømme at jeg begynner å like denne bilen...
Etter å ha sett nærmere på dette bildet fikk jeg et bedre inntrykk av proposjonene på bilen og det gikk opp for meg at jeg faktisk likte det jeg såg....

-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 12 jan 2008, 11:52
Enig med deg der. Ser ut til at de har gjort noe veldig riktig her=)
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 12 jan 2008, 14:03
Har en ting å si om denne bilen: NICE!!!!!!!!!!
Skal ikke se bortifra at jeg kommer til å ratte en sånn en gang i framtiden

(hvis den blir sånn som det framkommer her...)
-
Morten N88
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Legg inn
av Morten N88 » 12 jan 2008, 14:25
Synes ikke den så så verst ut.. Har ikke helt sansen for slike biler i utgangspunktet, synes fort de blir store å klumpete.
Får håpe byggekvaliteten blir god nok. Dumt med en ny modell med mye feil...
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 14 jan 2008, 02:07
Tøff front og artig interiør men jeg vil se flere bilder av baken, den tror jeg at jeg får oroblemer med å like...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Legg inn
av ottorasmussen N242 » 14 jan 2008, 02:10
Bilen er fin den, det som bekymrer meg er at den skal lages i mexico.
Hvordan vil kvaliteten på denne bilen bli?
Vil den ruste i salthelvete her om vinteren?
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
-
eiluN506
- 2.0 bar

- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Legg inn
av eiluN506 » 15 jan 2008, 01:23
Den var jo fin da
Kul farge på interiøret.Synd jeg ikke har barn i barnehage lenger. Denne hadde jo vært helt topp å hente de med, nå i disse sørpetider

Mvh
Eimund