Styling og Tuning til Saab 900s 95 modell?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Klingal
Innlegg: 3
Registrert: 27 apr 2004, 01:00
Sted: Rakkestad-Østfold
Kontakt:

Styling og Tuning til Saab 900s 95 modell?

Legg inn av Klingal » 27 apr 2004, 17:21

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en Saab 900s 95 modell nå til sommeren(Min første bil) Til rundt 50 - 70 "

Det jeg lurer på er om noen vet om hvor de selger Tuning og styling til denne typen av bil? Noen som vet noen steder i utlandet, f.eks polen. Som det er skikkelig billig. For jeg vil jo ha turbo på bilen... Kanskje ikke med en gang. Men litt trimming skader jo ikke :D

Noen som har noen tips til en snart 18 åring som har lyst på Saab..
Drive safe....YEAH RIGHT!!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 27 apr 2004, 18:06

Hei.
Speedparts Norge har nok både det eine og andre til bilen din, men eg synes du bør kjøpe deg ein bil som har turbo från början.
Du får somregel med meir utstyr om du kjøper ein turbo, og det er då ikkje gratis å bygge om heller... Og når du ein gong skal selge bilen vågar eg å seie at du får att meir om bilen er ein orginal turbo enn om det er noko ettermontert i ein vanlig S med lite utstyr.

Må du på verksted for å få gjordt motorbyttet snakkar en om ein kostnad på rundt 20kkr og oppover, for jobben og ein brukbar motor om eg ikkje tek heilt feil.
Og sidan du er rundt 18, ville eg ha starta allereie no med å sjekke forsikringsprisar... ;)

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 27 apr 2004, 19:09

hæli :) samma båt dude, men jeg er 18 da :lol: har sjekka mye rundt, og det finnes utrolig lite av både styling og tuning til bilen vår... speedparts har styling, men jeg vil ha tåkelys i frontfanger, og da faller realcars sats bort, og jeg står igjen med viggen... den er dyr :shock:

Nå har vi jo priskrig på øl, hvorfor ikke på bilstyling? :lol:

angående tuning: prøv å finn turbomotorer på høggeri, er mitt beste forlag. NOR/SWE
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Glenn

Legg inn av Glenn » 27 apr 2004, 19:16

Kan jeg slenge meg med i gjengen jeg og? Snart 18 med -95 mod 900 S.
Har funnet en side med kit til bilen: http://www.spoilerkit.se
Dårlig bilde av fronten men den ser ikke så halvgæren ut- har sett den i virkeligheten. Mine planer er den fronten og Viggen side+hekk.
Så får vi se hvor det ender.... :)

Gjest

Legg inn av Gjest » 27 apr 2004, 20:33

Etter min smak er det viggen styling som hører hjemme på NG900 og 9-3. 8)
Prisen på privatmarkedet ligger vel rundt kr 10 000 med vinge og det er vel ikke så alt for galt.

Klingal
Innlegg: 3
Registrert: 27 apr 2004, 01:00
Sted: Rakkestad-Østfold
Kontakt:

Legg inn av Klingal » 28 apr 2004, 10:20

Fant ikke noe styling på speedparts :oops:

Forsikringen går nok på min mor;)

Men hvor mye må jeg betale for 900s turbo da;) Hvor mye ligger de ca på? 95 mod...
Drive safe....YEAH RIGHT!!

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 28 apr 2004, 21:13

2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Rogerald
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 118
Registrert: 13 feb 2004, 01:00
Sted: Kr.sand

Legg inn av Rogerald » 28 apr 2004, 22:05

Hvorfor absolutt 95 modell ?
900`en etter 96- blir regner som mye bedre...

Klingal
Innlegg: 3
Registrert: 27 apr 2004, 01:00
Sted: Rakkestad-Østfold
Kontakt:

Legg inn av Klingal » 28 apr 2004, 22:06

Tja, så på at 95 modellene var billig,)

Men hvor mye må jeg opp i pris til 96. Hva skal være bedre?
Drive safe....YEAH RIGHT!!

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 29 apr 2004, 07:42

Bla. annet bremsesystem og barnesykdommer er borte, mindre rust..


Utdrag fra http://www.900klubben.com :

1994
Nya Saab 900:an presenterades(ng900). Tillgängliga motoralternativ är 2.0i, 2.3i, 2.5i V6:a och toppversionen 2.0 Turbo. Bilen är en helt "ny" och bygger alltså inte alls på den gamla 900:an.

1995
1995 händer inte så mycket, men den nya Sensoniclådan kommer ut. Den är en hybrid mellan manuell och automaväxlad låda. Man växlar genom att släppa lätt på gasen och lägga i nästa växel. Den minsta motorn(2.0i) fick nu även den dubbla balansaxlar. Nu kom också cabrioletversionen som ersatte og900-cabben som tillverkades in på 1994.

1996
900:an fick ett nytt bromssytem som kallas EBD, detta skall motverka att bakhjulen bromsar mer än framhjulen vid hastigheter över 50 km/h.

1997
1997 kommer en toppversion av 900:an, nämligen Talladegan. Det är en turbomaskin som är mycket välutrustad. Den tillverkas 1997-98.

1998
ng900:an slutar att tillverkas och ersätts av Saab 9-3. Totalt tillverkades 273.568 ng900:or.

Styrer med DAB og AUX

Gjest

Legg inn av Gjest » 02 mai 2004, 20:39

Lakkerte fangere på S-modellen fra 1996

clutch
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 70
Registrert: 26 apr 2004, 01:00

Legg inn av clutch » 03 mai 2004, 07:27

Alt er mulig...

ng900 bruker samme motoren som 9000, så det burde jo øke tilgangen noe (husker ikke om det er lang eller kortmotoren, tror det er lang?). Men kablene er rigget litt annerledes, dvs motorn har samme tilkoblinger mens hjernen og tilknytningen til ledningsnettet sitter på h side på 900/og9-3 (v side på 9000).

Det burde la seg løse, selv om det nok er enklest å hente mest mulig fra 900/9-3.

Meget enkelt å bytte motor på disse bilene men du må ha bukk (brukte 45 min på å sette i motor, 2 pers). Det er som alltid elsystemet som er mest hodebry, for å finne ut hvor mye som må byttes og hvor mye som er identisk

Finns jo en del stylingpaketer, husk at alt fra og9-3 også passer.
Saab 9000 cs 2.0T stv (Bygd på Lancia Thema)
Saab 9000 cse 2.3T
Saab 9000 2.3i aut Til salgs!!

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 03 mai 2004, 07:34

Hei..

Er nok kortmotor i NG900...
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 03 mai 2004, 08:19

Kortmotor kan passe i ng900, 9000 f.o.m. 94. Men de har
kamkjede og ikke registerrem som på ng900.

Jeg ville tenkt mere på å stive opp bilen enn på styling,
den er jo myk som en svamp i standardutførelse. Nye fjærer
og dempere, grovere krengningsstabilisatorer og støtdemper-
stag bak.

Og til deg som ikke har kjøpt ennå:
Kjøp 9000 istedet, får turbomodeller like billig som ng900.
Mye bedre bil å kjøre!
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Svar