Bur NG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Bur NG900

Legg inn av herman86-N693 » 11 feb 2008, 23:18

Noen som veit om et sted hvor det selges ferdig bur kit til NG900 ?
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 12 feb 2008, 01:20

Til informasjon fra Petter, så er det visst ikke mulig å få godkjent bur i bil lenger :?

Jeg kjøpte buret mitt på Pedersen Racing
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 12 feb 2008, 01:26

Bur i personbil er forbudt.

Bur i løpsbil er påbudt.

Sjekk med biltilsynet, det er nok ikke lett...

men om du ikke skal ha skilter er Pedersen Racing stedet.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Liebak
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 596
Registrert: 15 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: 673
Navn: Daniel Liebak
Bil: saab 99
Sted: Elverum

Legg inn av Liebak » 12 feb 2008, 13:08

mulig du kan være heldig med ditt lokale bt.
har vært en diskusjon ang dette på norskescortregister og der var det en som spurte på sitt bt og fikk beskjed om at det kun ga begrensninger på hvor mange bilen var registrert for... husker deverre ikke hvilket bt det var.
ta å spør du, kan ikke få værre enn et nei... og er du heldig får du det i vognkortet=)
SAAB SPORT & RALLY

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 12 feb 2008, 17:50

Har spurt om dette selv i drammen/lier, da sa han at det som regel gikk om det var Tüv godkjent til banebruk, og du fikk antakeligvis ikke beholde baksetene.
Halvbur blir nesten alltid godkjent sa han.
Dette var for et år siden eller noe
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av herman86-N693 » 12 feb 2008, 18:57

Hvorfor skal ikke bur gokjennes for gatebruk , er jo bare en ekstra sikerhet ?
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Brukeravatar
Kåre N900
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 262
Registrert: 18 jan 2006, 09:31
Sted: Oslo

Legg inn av Kåre N900 » 13 feb 2008, 02:43

Har vel sammenheng med deformasjonssoner og den økende mengden kollisjonsputer i moderne biler?
Kåre

9-3 Turbo X
9-3 SS Steg 5 - solgt
NG900 viggen - solgt

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 13 feb 2008, 16:59

Du kan skalle i tverrøret som går fra mellom a stolpene øverst.
Derfor man sal bruke hjelm og 4/5 punkts seler i billøp :D

Hvis man har det røret mellom a og b stolpe så skal det kunne tas av, fort.
Dette har med sikkerhet i en redningssituasjon å gjøre.

men alt dette slipper du med halvbur da
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Svar