Bremselyset lyser.
Moderator: Moderatorer
Bremselyset lyser.
Hadde akkurat skiftet. bremseklosser og skiver foran, bare klosser bak. så 1 uke etter på begynte plutselig bremselyset og lyse. Har sjekket bremsevæsken og der er det nok i massevis. Men, jeg syns jeg hører en rar dunkelyd fra høyre side foran når jeg kjører over dumper. Det kan jo også være eksosannlegget som klirrer. Noen innspill? hvilke skruer og slikt man burde sjekk/stramme HARDT?
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
selvsagt er kontakten ved pedalene en veldig lett ting å sjekke, men det er jo ganske sikkert relatert til noe som er blitt gjort litt galt, siden bremsene var blitt skrudd på bare en uke i forkant.
det er jo fort gjort å skru av hjulet og se om noe sitter aaltfor løst også.. men jeg vet ikke engang hva som kan utløse denne lampa jeg så..
det er jo fort gjort å skru av hjulet og se om noe sitter aaltfor løst også.. men jeg vet ikke engang hva som kan utløse denne lampa jeg så..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Sikker på du mener bremselysene bak på bilen? Er vel varselslyset for bremsene i instrumentpanelet du mener?
Sjekker ikke bremsevæska eller driver og skrur på bremsekalipterene fordi at bremselysa bak på bilen lyser liksom
Bremselys : Lysene bak på bilen som lyser når du bremser.
Varsellys for bremser/ABS : Lys i instrumentpanelet som lyser når noe er galt

Sjekker ikke bremsevæska eller driver og skrur på bremsekalipterene fordi at bremselysa bak på bilen lyser liksom

Bremselys : Lysene bak på bilen som lyser når du bremser.
Varsellys for bremser/ABS : Lys i instrumentpanelet som lyser når noe er galt

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- ToreN1246
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
- Kontakt:
Om du mener lys bak på bilen, så kan det høres ut som et klassisk tilfelle av jordingsfeil
Er det vått i lykta di? Tulla med noen ledninger osv bak der i det siste?
Lys i innstrument så er det sikkert greit å sjekke sensorene på bremsene om den har slike.
Feilsøke er vel tingen
Som Tor sier også: bryter på bremsepedalen
Er det vått i lykta di? Tulla med noen ledninger osv bak der i det siste?
Lys i innstrument så er det sikkert greit å sjekke sensorene på bremsene om den har slike.
Feilsøke er vel tingen

Som Tor sier også: bryter på bremsepedalen

“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
- be_foto N710
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N710
- Navn: Bjørn Erik
- Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
- Sted: Blystadlia
- Kontakt:
når jeg husker til bake til da jeg byttet bremser run baut på bilen min i våres så fikk jeg også problem med att lampa lyste ved har nedbremsing og har kjøring i svinger. Det så utt til att det var nokk bremseveske men det som løste problemet var å etterfylle litt. Mener jeg å huske.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
- ToreN1246
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
- Kontakt:
Litt flink var du jaAzeton skrev:Tydligvis veldig flink til å bli missforstått. Mener varselslyset til bremsene. altså det som er i instrument panelet. bremselysene bak på bilen lyser når jeg trykker inn pedalen og slutter når jeg slipper;)

Men har du sjekket følere på klossa?
Og om ledningene på bremsereservoaret sitter på?
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
9-5 aero