salgstips

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Re: salgstips

Legg inn av Henrik N449 » 10 mar 2008, 00:37

Snakk med banken eller arbeidsgiveren din om å trekke par lapper automatisk fra hver lønning!
Så vidt jeg vet finnes det ikke noe økonomi-gen som kan utvikle dårlig handlekraft mtp pengesparing ;)
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: salgstips

Legg inn av Paradigm N558 » 10 mar 2008, 01:02

Skal du virkelig spare penger?
Selg bilen og kjøp deg en sykkel.

Årsagvft: 0
Forsikring: 0 (om du er med i LO etc.)
Bensin: 0
Service: Tja... par hundre kroner i året?
Frisk luft og mosjon kommer gratis med på kjøpet!
Morrofaktor: Akkurat like mye som du gjør det til selv.
Sjangsen for bot for å kjøre for fort/parkere feil: 0
Sentrallås og servo utgår.

Her kan man virkelig spare penger ja :D
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Timon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 646
Registrert: 20 des 2007, 16:59
Medlemsnummer: N1234
Navn: Kristian Selås
Bil: M95 9000 CS 2,3t
Sted: Vestfossen
Kontakt:

Re: salgstips

Legg inn av Timon » 10 mar 2008, 19:12

SvenO skrev: Det at saab er lette å skru på, skjønner jeg ikke helt. Min har vært på verksted i garantitiden 2 ganger, og ingen kunne saab. Nå skal den på scanauto for å fikse A/C, men det er den eneste plassen i bergen visstnok.
Også hjemme på et tidligere saab-verksted var det bare 1 dude som kunne saab, og kunne gjøre jobben jeg ba om.

Men, det er vel en brannfakkel på dette forum, så jeg skal tro på ditt ord:P
Har ikke allverdens å sammenligne med, men de forrige bilene jeg har hatt bar preg av at de kun var konstruert for at produksjonen skulle gå raskt uten tanke på at ting kanskje skulle tas fra hverandre igjen en gang. Hvertfall ikke uten å skru vekk en haug med deler for å komme til skruer ol. Og de hadde brukt dårlige ikke rustfrie skruer overalt, noe som førte til at de måtte kuttes/borres vekk.. Saaben derimot er enklere å komme til og bytte ting på, og er full av (geniale) torx-skruer overalt. Dette er min erfaring hvertfall.

Enkelte ting vil selvsagt alltid være forbeholdt merkeverksted/folk med spesialverktøy.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"

1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro

Svar