Takk for tips
Det var den hvite nippelen som sitter i enden av bensinslangen - ut fra pumpa som knakk for meg. Der sitter en tilbakeslagsventil som skal holde trykk i slangen.
Brukte metoden med armert bensinslange som jeg tredde utenpå og festet med slangeklemme. Ser ut til å holde tett. Bra tips !
Å skifte pumpa gjorde ingen forskjell på tikkelyden (eller helikopterlyd som noen kaller det) jeg hører inni kupèen. Mye arbeid og plunder og heft til ingen nytte ut over at pumpa er strøket fra lista over mistenkte!
Jeg tror fortsatt det enten er trykkregulatoren inn på railen eller den lille pulsdemperen som sitter i enden av railen. Den er visst bare på 2.3 l motorer. Det snodige er at jeg har byttet begge disse uten at lyden forsvant. Det skal sies at jeg ikke byttet med nye deler, men plukket deler fra en bil som er gått over i de evige jaktmarker. Det kan selvfølgelig være mulig at jeg byttet med deler som ikke er i orden. Oddsen for det er sikkert mikroskopisk, men hva kan det ellers være ??
Noen som har erfaring med at trykkregulatoren eller pulsdemperen tar kvelden og hvilke symptomer det gir ????? Vil motoren gå helt fint hvis en av de delene er ødelagt. Min går nemlig helt klokkereint.
Begrip det den som kan. Noen i Stavanger distriktet som har den type deler liggende som jeg kunne prøve å bytte over for å se om det er der feilen ligger ?