mange spørsmål på en gang her!
-JA du vil få like mye futt i en trimma 2.3T som med en aeromotor (i verste fall mye mer

)
-Større turbo kan kjøpes, men det vil ikke gi noen veldig effektøkning i seg selv. om du samkjører større turbo med nyoverhalt topp og en chip blir det gøy!chippen er nemlig den som gjør bilen "klar over" hva den er utstyrt med av hardware, derfor bør man ikke bare bytte vitale komponenter med noe større uten å chippe eller mappe; individuell chipping. men ikke glem at om du skal lade mer (derfor du vil ha større turbo?) så kommer intercooler også som et must. de originale tåler ikke så mye mer enn de må tåle originalt. så bør du ha litt større eksos, litt større dyser og en kraftigere bensinpumpe. mye moro for mye penger

-ja din turbo vil passe på motoren som du eventuelt kjøper av henrik. det er faktisk samme turboen da ingen av dere har aeromotoren.
-polyurethanforinger blir skrytt veldig opp i skyene, og er veldig geniale. mitt inntrykk er ikke at de gjør jobben så mye bedre enn vanlig foringer, de bare varer livet ut. om du bruker noen tusenlapper på polyforinger rundt hele bilen din vil du nok merke forskjell ja!
-det er et greit utvalg av fjærer til 9000. selv har jeg bare kjent min egen bil med noe annet enn originale fjærer, og jeg kjører med H&R 40/40. slettes ikke "for lavt", og de stiva opp veldig bra. garantert bedre enn aero-fjærene som jeg hadde fra før av, og var rukket å bli kanskje to år gamle.
-det går ikke an å se at en bil er chippa, det er det som er så fint med det. hjernen din er et kretskort inni en metallboks som mekanikere har NULL hensikt i å åpne opp og kikke på, selv da ville dem mest sannsynlig ikke funnet noe som indikerte at du har trimma bilen din. det eneste som kan avsløre deg er en test på rulle, som jeg aldri har hørt om at noen er blitt pålagt å gjøre med bilen sin for å vise at den er original, hehe. (og selv da kunne du bare ha dratt ut sikring nr.10 til APC, og kjørt på grunnladetrykk. da vil du faktisk ha nøyaktig den effekten du har i en 2.3ltt motor)
-alle topper fra 9000 vil passe bilen din, men se til å velg en fra 94 og oppover, så får du den samme som du har i bilen fra før av. det er også den beste toppen til bilene våre. den kalles korttopp, greit å vite når du søker på salgsforumene.
om jeg ikke tar helt feil kan du vel også bruke toppen fra ng900 turboer, disse har da også korttopp, men mulig det skiller noe? (tor, ingvar?)