å montere justerbar btr for å skru opp bensintrykket så dysene slipper gjennom ca 30% mer suppe ved samme åpningstid er da det letteste stedet å begynne? "justering av trykket gjøres ved å sjekke lambdaverdiene med bredbandsllambda (t.eks avgastest på verksted). dette blir nok hard kost for bensinpumpa, så det må påberegnes at denne byttes til en kraftigere....
ellers finnes det flere bokser på markedet som kobles inn på ledningene mellom hjernen og dysene. disse manipulerer pulsene så dysene får ca 30% lengre åpningstid. eksempler er
http://www.flexitune.se/" onclick="window.open(this.href);return false; og
http://www.flextek.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dette er plu&play!
større dyser kan også gå, men bare på biler med lambdasonde. det kan holde med 10-20% større dyser, så gjør lambdaen resten av jobben med å si fra at det må spes på med mer suppe. "ulempen" er at motoren vil gå litt magert i closed loop ved fullgass, for da er det "mappen" som bestemmer drivstoffmengdene og ikke sonden. løsningen er enda større dyser.... om det er bosch LH det er snakk om, er utvalget stort på dynga av dyser i forskjellige størrelser!
datasprut, som morti foreslår, er jo DEN ideelle løsningen. men ikke den billigste....
finnes helt sikkert mange fler konverteringsmetoder. nesten bare fantasien som begrenser... (f.eks har noen kobla til konstant trykk fra en tank på vakuumsia av org. btr'n så denne skal gi et ønsket høyere drivstofftrykk)
ellers er det mye å lese om emnet på
http://etanol.nu/forumrecover" onclick="window.open(this.href);return false; (forumet hvor svenske hobbykonverterere møtes)
selv har jeg kjørt på e85 i 10kkm i 900'n (gasser) og har ikke hatt en eneste dårlig erfaring med det i driftssammenheng...
lykke til!
mvh andreas