Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Legg inn
av matss » 02 apr 2008, 14:38
lurte på om noen kan si meg hvordan jeg burde senke min og900? med tanke på pris, er jeg interessert i kun senkefjører.. på speedparts ser jeg de kun har 25/25 senk, og jeg kunne tenkt meg rundt 40mm senk foran og rundt 20mm bak siden den er såpass lav bak fra før. vil jo ikke det skal subbe for mye.
takker for svar

1990 - 3dørs 900 T16
-
K_Duck N1093
- 2.0 bar

- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
-
Kontakt:
Legg inn
av K_Duck N1093 » 02 apr 2008, 14:43
(Hadde det ikke vært vel så velformet å lage en stor "Spørsmål om Åge"-tråd i stedet for tre små på rekke og rad? >_> )
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
-
matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Legg inn
av matss » 02 apr 2008, 14:56
joa, kunne jo forsåvidt gjort noe sånt.. men er ny her i dag, så tar litt tid å komme inn i saker å ting her inne vettu

1990 - 3dørs 900 T16
-
K_Duck N1093
- 2.0 bar

- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
-
Kontakt:
Legg inn
av K_Duck N1093 » 02 apr 2008, 15:02
Nemlig. Velkommen skal du være. ^_^
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
-
matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Legg inn
av matss » 02 apr 2008, 15:06
hehe, takktakk! tenkte det blei lettere å gjøre det sånn, enn å legge opp alle spørsmålene i samme emne.. men man lærer jo no nytt hele tida
men fortsatt, noen som vet?

1990 - 3dørs 900 T16
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 02 apr 2008, 15:23
Hei, og velkommen til oss.
Helt greit å ha flere tråder, det blir lettere søkbart i ettertid. Om du søker litt her så finner du nok en god del, bl a så har jeg funnet dette til deg:
viewtopic.php?f=26&t=18714&p=127518&hil ... 2A#p127518" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=12&t=13958&hilit=+og900+senk%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=12&t=5433&hilit=+og900+senk%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=12&t=2542&hilit=+og900+senk%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=12&t=2542&hilit=+og900+senk%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Legg inn
av matss » 02 apr 2008, 15:27
takker, skal ta en titt jeg

1990 - 3dørs 900 T16
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 02 apr 2008, 23:12
Skal gi deg et lite tips jeg:
Speedpartsfjører+
=Sant
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Morti
- Overload!!!
- Innlegg: 1240
- Registrert: 31 mai 2006, 21:30
- Sted: Drammen
-
Kontakt:
Legg inn
av Morti » 03 apr 2008, 06:13
Haha

-
Myrt N610
- 2.0 bar

- Innlegg: 955
- Registrert: 15 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N610
- Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
- Bil: 9-3 og 9-5
- Sted: Sørumsand
-
Kontakt:
Legg inn
av Myrt N610 » 03 apr 2008, 12:35

du sa det alex, men kansje ikke så lurt med tanke på eu-kontrol... men det er jo bare annen vært år så... hehe
Hei mats og velkomen inn i varmen
Akorat det med og900 fjærer har jeg ikke så mye kunskap om egentlig, men vis du ikke skal kappe så er vel et set som er TUV godgjent lurt å anskaffe. Men hvor lett det er å skaffe til og900 det vet jeg ikke
Du har vell. nr.mitt så får ta en dag å se litt ekstra godt på og'n din. Har bare blitt med å beskue den fra nabons oppkjørsel
Vi snakkes
Macarena performance team-member #02
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. |
Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
-
Myrt N610
- 2.0 bar

- Innlegg: 955
- Registrert: 15 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N610
- Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
- Bil: 9-3 og 9-5
- Sted: Sørumsand
-
Kontakt:
Legg inn
av Myrt N610 » 03 apr 2008, 12:42
Btw: Kom over eiker motorshop sin side. Ser de lever 40 40 senk til og900 værtfall
http://www.eiker.no/Default.asp?CatID=1314
Macarena performance team-member #02
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. |
Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
-
matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Legg inn
av matss » 03 apr 2008, 13:07
Myrt skrev:

du sa det alex, men kansje ikke så lurt med tanke på eu-kontrol... men det er jo bare annen vært år så... hehe
Hei mats og velkomen inn i varmen
Akorat det med og900 fjærer har jeg ikke så mye kunskap om egentlig, men vis du ikke skal kappe så er vel et set som er TUV godgjent lurt å anskaffe. Men hvor lett det er å skaffe til og900 det vet jeg ikke
Du har vell. nr.mitt så får ta en dag å se litt ekstra godt på og'n din. Har bare blitt med å beskue den fra nabons oppkjørsel
Vi snakkes
takker

ja vi tar å møtes en dag da vett! vil jo ta en titt på 900n din og

finner forresten ikke igjen nr ditt :/
1990 - 3dørs 900 T16
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 03 apr 2008, 13:28
Pm...

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Legg inn
av matss » 03 apr 2008, 13:33
done it

1990 - 3dørs 900 T16