Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 27 apr 2008, 17:02
Er snart ferdig emd toppen min nå. Og ventiler og alt som hører til skal inn.
Når jeg brukte fingern for å sette på ventiltetningen var den kjempehard og dytte på. Fikk den heller ikke på ved hjelp av et butt verktøy:)
Noen som veit om noen bra triks. Eller er det bare vold tvang og vaselin som vanlig

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 27 apr 2008, 18:31
Ta en liten 10 mm pipe (tror det var 10 mm) og en forlenger og sett nedpå, og bank på forlengeren med gummiklubbe.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 27 apr 2008, 22:33
Ingvar N629 skrev:Ta en liten 10 mm pipe (tror det var 10 mm) og en forlenger og sett nedpå, og bank på forlengeren med gummiklubbe.
Så genialt Ingvar

!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 28 apr 2008, 08:38
som jeg har sagt sikkert i 2 av trådene dine tidligere:P ta en pipe med forlenger som går akkuratt utenpå teninga og slå forsikting nedpå

-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 28 apr 2008, 09:42
Datapaal N526 skrev:som jeg har sagt sikkert i 2 av trådene dine tidligere:P ta en pipe med forlenger som går akkuratt utenpå teninga og slå forsikting nedpå

Så genialt Datapaal

Hihi
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 28 apr 2008, 09:43
Skal den settes inn med olje så den glir lettere innpå, eller festet den ikke så bra så det blir dumt?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 29 apr 2008, 10:05
jeg brukte ikke olje, men de er da oljebestandig så de skal tåle det.. Jeg tenker at man ikke skal bruke olje slik at de sitter
Mvh. Pål