og900: Bensintrykk synker etter stopp av motor

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

og900: Bensintrykk synker etter stopp av motor

Legg inn av Morti » 10 mai 2008, 10:46

Hallo hallo, tenkte det var på tide at jeg kom med en liten "teknisk nøtt" igjen 8)

Farkosten min fungerer veldig bra om dagen, oljelekken har nesten gitt seg og kassa er fortsatt i form.. men det er en ting som irriterer meg veldig:

Hvis jeg tar en runde med bilen .. for å deretter stoppe den i 15 minutter.. når jeg da skal ut å kjøre igjen så synker bensintrykket med nesten 1 bar de første 2-3 minuttene :roll: Det gjør jo såklart at bilen går som en kengeru helt til trøkket av seg selv "går seg til"... veldig irriterende! Bilen går jo med A\F ratio på 17-18 de første minuttene (uten ladetrykk). Hvis jeg gasser på og får litt ladetrøkk så spretter bensintrykket opp slik det skal og alt ser ut til å være normalt..

Noen som har den minste aning om hva dette kan være? Bensinpumpa og bensintrykksregulator er klin ny.. kanskje det er e85 trollet som tuller med meg her? :?:
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: og900: Bensintrykk synker etter stopp av motor

Legg inn av Tor N12 » 10 mai 2008, 11:18

Er jo returventilen som skal sørge for at du holder trykket når bilen står men i og med at trykket ditt ikke bllir bra med det samme du starter så må det jo være bensintrykkregulatoren. Er det en som er justerbar så er ikke dette et ukjent problem selv om den er ny, prøv heller med en fast ;)

EDIT: kan jo selvfølgelig være E85 som tærer på f.eks returventil, vet ikke om pumpa og regulatoren du har kjøpt er beregnet på E85?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: og900: Bensintrykk synker etter stopp av motor

Legg inn av Pål N526 » 10 mai 2008, 19:01

jeg vil satse på BTR... Siden trykket ikke bygger seg opp under kjøring så må jo dette bare slippes forbi på et vis. kan jo teste ut med og strupe slangen LITT (ikke helt, hvis du absolutt må så KUN 0.1 sec 8) )på returen når du står og ser på btr og se om den spretter opp da. da finner du jo feilkilden 8)
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: og900: Bensintrykk synker etter stopp av motor

Legg inn av Ingvar N629 » 10 mai 2008, 19:06

Kjører du med progressiv BTR enda?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: og900: Bensintrykk synker etter stopp av motor

Legg inn av Morti » 11 mai 2008, 10:06

Jeg kjører en justerbar sak ja, kjøpte den hos KRB.. men må innrømme at den ser litt "billig" ut.. hehe.

Kanskje jeg skal prøve å få tak i en orginal BTR.. for å teste
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Svar