Jeg har nettopp kjøpt en 98 9-5 2,3 sedan. Jeg er litt nazi når det gjelder veistøy, og har tenkt å prøve å dempe så mye som praltisk mulig.
Jeg lurte på å prøve dette:
http://lydibilen.com/product_info.php?p ... af85725cbc" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det noen som har noen erfaring med støydemping?
Hvor gir demping best effekt?
Er det greit å ta ut innredning for å komme til? Noen tips til demontering?
Støydemping
Moderator: Moderatorer
Re: Støydemping
du må ut med interiøret/dørsider for å komme til.
Legg det i dørene, gulvet, taket, torpedoveggen og da skal jeg love deg at du slipper en god del støy. Pluss at lydopplevelsen av anlegget blir noe bedre, slipper skrangling i blekket.
Legg det i dørene, gulvet, taket, torpedoveggen og da skal jeg love deg at du slipper en god del støy. Pluss at lydopplevelsen av anlegget blir noe bedre, slipper skrangling i blekket.
- FleskepupP
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1190
- Navn: Fredrik
- Bil: Saab 93 Viggen
- Sted: Førde
eg har isolert bilen min med dynamat.

Du merker god forskjell berre at du slår litt på dei store platene.
Du merker god forskjell berre at du slår litt på dei store platene.
FKL Racing N1190
Jeg har begynt med Dynamat i bagasjerommet og bagasjelokket. Det er den plassen det ser ut til å være minst demping fra før, i tillegg til at det er lett å komme til.
Jeg leste på et forum hvor en som hadde 900 sa at det var et lag med asfaltmatte i bunnplata i kupeen, og at det derfor ikke var bryet verdt å ta den delen. Noen som vet eller mener noe om dette? Det hadde vært greit å sluppet å ta ut all innredning. Er det noe alternativ å legge dempemasse på bunnplata utenfra/nedenfra i stedet for under matta?
Dørene er kanskje lettere å komme til?
Jeg leste på et forum hvor en som hadde 900 sa at det var et lag med asfaltmatte i bunnplata i kupeen, og at det derfor ikke var bryet verdt å ta den delen. Noen som vet eller mener noe om dette? Det hadde vært greit å sluppet å ta ut all innredning. Er det noe alternativ å legge dempemasse på bunnplata utenfra/nedenfra i stedet for under matta?
Dørene er kanskje lettere å komme til?
- FleskepupP
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1190
- Navn: Fredrik
- Bil: Saab 93 Viggen
- Sted: Førde
Er litt kødd med dørane, men det går bra. Berre å ta tida til hjelp 

FKL Racing N1190