Koni dempere til og900 ?
Moderator: Moderatorer
Koni dempere til og900 ?
Går det ann å få tak i justerbare koni dempere til og900 ?
Mvh
Mvh
Sist redigert av Rogerald den 23 feb 2009, 17:08, redigert 1 gang totalt.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Hei.
Er en stund siden jeg hadde og900 nå men den gangen fantes det røde Koni-dempere å få kjøpt. Jeg hadde bilen full av bilstereo så bilen var litt bak-tung men jeg fikk virkelig god hjelp hos Støtdemperverkstan i Sverige. Jeg forklarte de hvordan jeg ville at bilen skulle oppføre seg og hvor mye bilen veide foran og bak. De tok nye dempere og monterte "sport-ventiler" fra de gule konidemperne og jeg fikk beregnet ekstra fjerer rundt demperne bak som skulle kompansere for den ekstra vekta av bilstereoen.
Hadde senke-sett på bilen (husker ikke merke) og bilen ble vannrett og ikke til å kjenne igjen med denne kombinasjonen.
Husker ikke hvor mye bilstereoen veide men kjøreklar bil veide 1550kg
(hvor mye veier en og 900t16?). Selv med den høye vekta så var det ikke mange som hang på når det begynnte å svinge litt!
Den bilen savner jeg!!!!
Er en stund siden jeg hadde og900 nå men den gangen fantes det røde Koni-dempere å få kjøpt. Jeg hadde bilen full av bilstereo så bilen var litt bak-tung men jeg fikk virkelig god hjelp hos Støtdemperverkstan i Sverige. Jeg forklarte de hvordan jeg ville at bilen skulle oppføre seg og hvor mye bilen veide foran og bak. De tok nye dempere og monterte "sport-ventiler" fra de gule konidemperne og jeg fikk beregnet ekstra fjerer rundt demperne bak som skulle kompansere for den ekstra vekta av bilstereoen.
Hadde senke-sett på bilen (husker ikke merke) og bilen ble vannrett og ikke til å kjenne igjen med denne kombinasjonen.
Husker ikke hvor mye bilstereoen veide men kjøreklar bil veide 1550kg
(hvor mye veier en og 900t16?). Selv med den høye vekta så var det ikke mange som hang på når det begynnte å svinge litt!
Den bilen savner jeg!!!!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
dempere
ta kontakt med Simco i Sarpsborg, der får du hjelp!
Petter
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Ja
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
dempere
Jepp, bilstein ruler.
Speedparts har dem!
Petter
Speedparts har dem!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
jeg kjører med røde koni og lesjöfors senkesett på saaben min. er veldig fornøyd med dette.
men har ikke prøvd saaber med bilsteindempere så jeg kan ikke utale med om hva som er best.
kjøpte demperne mine av b4you http://www.be-4-you.com

men har ikke prøvd saaber med bilsteindempere så jeg kan ikke utale med om hva som er best.
kjøpte demperne mine av b4you http://www.be-4-you.com
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Ja
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Tja, husk på at det finns minst to typer Koni og minst to typer Bilstein.Klepsland skrev:vurderte bilstein men min far som jobber med saab mener bilen blir litt for stiv da, han anbefalte meg koni, men vi var itvil om de bare fantes til 94<... han mente de bilene han hadde kjørt med koni dempere var merkbart bedre enn orginalt... altså snakk om ng900 da...
Koni finns i gul og raud, eg har berre sett den raude til og900.
Bilstein får du i Sport og Racing utførelse på Speedparts, i tilegg til at den finns i monge fleire utførelsar også. SAAB har også levert enkelte 900 Turbo modellar med Bilsteindemparar orginalt, tidlig på 80 talet. På min 900 frå 1991 er det Sachs som stod på orginalt. Lurer på om enkelte brukar KYB også.
Men i det heile tatt, eit sett nye demparar som har litt betre kvalitet enn Bil*ema sine demparar bør merkast...
- Aleksander N239
- 0.7 bar
- Innlegg: 199
- Registrert: 09 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N239
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Det står biltema dempere på min nå ( stod på når jeg kjøpte bilen
) Er jo nesten som å sitte i en båt, vugger mye. Men mine er jo ganske utslitt også så... skal skifte til bilstein når jeg har spart litt til. Har hørt mye bra om de så satser på dem fremfor Koni..

08 Opel Corsa White edition (bruksbil)
94 Saab 900 turbo SQR (solgt) 98 BMW E36 CAB (solgt) 00 Opel Astra (solgt) 03 VW Polo (solgt) 85 Saab 900 Aero (solgt) 99 Benelli 491 GT50 (solgt)
94 Saab 900 turbo SQR (solgt) 98 BMW E36 CAB (solgt) 00 Opel Astra (solgt) 03 VW Polo (solgt) 85 Saab 900 Aero (solgt) 99 Benelli 491 GT50 (solgt)
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
en i slekta mi kjører på røde koni, han sier det blir litt for slapt.
AVO shockere er helle er ikke dumt tror jeg.. kameraten min kjørte med det og var stor fornøyd.
har hørt så mye bra om bilstein at jeg troro jeg ville satset på dem
AVO shockere er helle er ikke dumt tror jeg.. kameraten min kjørte med det og var stor fornøyd.
har hørt så mye bra om bilstein at jeg troro jeg ville satset på dem
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*