fikk ikke start på 9-3'n
Moderator: Moderatorer
- haarstad
- 2.0 bar
- Innlegg: 831
- Registrert: 01 des 2007, 03:38
- Medlemsnummer: N1222
- Navn: Rune Haarstad
- Bil: Saab
- Sted: Frøya
fikk ikke start på 9-3'n
Tjobing. var ute å kjørte i det nydelige været og stoppet for å spise. da vi skulle dra hjem,ville den ikke starte..startmotor'n gikk rundt men.. prøvde vel å dra rundt ca 10ganger før jeg ga opp. så ringte jeg en fra det lokale verkstedet før å høre om han kunne komme å ta en titt. mens jeg ventet prøvde jeg en siste gang,å da startet den tvert.
etter det så har bila starta som normalt resten av dagen..mekaniker'n la skylda på sommervarmen. når jeg kom hjem og fikk tid til å snoke under panseret,så var det 2 skruer til tennkasset'n som var litt løse.
så hva mener dere? bilen går fint og ingen flere startproblemer.
etter det så har bila starta som normalt resten av dagen..mekaniker'n la skylda på sommervarmen. når jeg kom hjem og fikk tid til å snoke under panseret,så var det 2 skruer til tennkasset'n som var litt løse.
så hva mener dere? bilen går fint og ingen flere startproblemer.
2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: fikk ikke start på 9-3'n
Høres ut som veivakselgiver.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- haarstad
- 2.0 bar
- Innlegg: 831
- Registrert: 01 des 2007, 03:38
- Medlemsnummer: N1222
- Navn: Rune Haarstad
- Bil: Saab
- Sted: Frøya
Re: fikk ikke start på 9-3'n
kanskje det ja. men tenkte ikke på å sjekke om turtalls-nåla beveget seg. ikke enkelt å holde hodet kaldt med ei på 2år som henger rundt foten og maser om isIngvar N629 skrev:Høres ut som veivakselgiver.

2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: fikk ikke start på 9-3'n
Den testen har jeg sluttet å stole på, for det er ikke lett å se bestandig. Men om du har utslag på nåla så virker giveren, men motsatt kan være litt både og...haarstad skrev:kanskje det ja. men tenkte ikke på å sjekke om turtalls-nåla beveget seg.Ingvar N629 skrev:Høres ut som veivakselgiver.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- haarstad
- 2.0 bar
- Innlegg: 831
- Registrert: 01 des 2007, 03:38
- Medlemsnummer: N1222
- Navn: Rune Haarstad
- Bil: Saab
- Sted: Frøya
Re: fikk ikke start på 9-3'n
ok..men bestiller en ny uansett. kjekt å ha,koster jo bare 590kr hos sp, og jobben med å bytte klarer man fint med 10tommisa virke det som 

2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods
- Dopus
- 2.0 bar
- Innlegg: 529
- Registrert: 15 mar 2007, 23:28
- Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
- Sted: Haugalandet
Re: fikk ikke start på 9-3'n
hmm. Faren til en kompis av meg hadde akkurat samme problemet på sin 9-5 denne uken .Er disse giverne mer følsome i varmt vær? hehe. Han hadde ikke tid til å vente på ny del og lot den lokale saab pusheren ta jobben.2500 kostet det. del ca 1500 arbeid 1000. Hva kan koste 1000kr kjøre bilen opp på bukk ta av deksel skru ut en føler inn med en ny på med deksel , kjøre ned fra bukken. kan da vel ikke koste 1000kr i arbeid det. Tar vel sikkert ikke en saab mekaniker mer enn 20 min.
hmm
Når giveren er kaputt så har bilen en tendes til at den lar seg starte når motoren har fått kjølt seg ned litt.
I tillegg til null utslag på turteller når den ikke vil starte.
9-5en hadde alle disse symptomene...krysser fingrer for at det ikke skjer med min enda den er 3 år eldre enn bilen hvor giveren tok kvelden.
hmm
Når giveren er kaputt så har bilen en tendes til at den lar seg starte når motoren har fått kjølt seg ned litt.
I tillegg til null utslag på turteller når den ikke vil starte.
9-5en hadde alle disse symptomene...krysser fingrer for at det ikke skjer med min enda den er 3 år eldre enn bilen hvor giveren tok kvelden.
Saab 9-5 2.0T SE 2001modell
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: fikk ikke start på 9-3'n
Det høres ut som veivakselgiver ja. Hadde samme problem på min Ng900.
Hadde parkert en liten stund, kom ut igjen og skulle starte, gikk bare starteren rundt, men ingen tenning.
Ventet en liten stund, så startet den igjen.
Når jeg fikk start igjen, gikk den helt normalt. Så kan nesten si det helt sikkert at det er veivakselgiveren din ja.
Hadde parkert en liten stund, kom ut igjen og skulle starte, gikk bare starteren rundt, men ingen tenning.
Ventet en liten stund, så startet den igjen.
Når jeg fikk start igjen, gikk den helt normalt. Så kan nesten si det helt sikkert at det er veivakselgiveren din ja.

N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- haarstad
- 2.0 bar
- Innlegg: 831
- Registrert: 01 des 2007, 03:38
- Medlemsnummer: N1222
- Navn: Rune Haarstad
- Bil: Saab
- Sted: Frøya
Re: fikk ikke start på 9-3'n
Idag skjedde det faktisk igjen..
men fikk start etter en liten stund. får vel parkere i skyggen og med panseret åpent til jeg får ny giver
men blir dette lagret som en feilkode? så jeg kan få lest av sånn just in case?


2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: fikk ikke start på 9-3'n
Det blir det neppe, da systemet ikke registrerer at veiva går rundt overhodet. For trionicen så blir det det samme som om du bare skulle stå med tenninga på.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan