http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/759
noen som har denne eksosen fra elkparts, som eventuelt kan si om de er fornøyde eller ikke?

Moderator: Moderatorer
Om du kan sveise selv, så slipper du unna litt billigere med å kjøpe 3" rør og demper på Biltema, det er en helt strålende kombo det også, det kan jeg skrive under på! Om du skal senke så ville jeg seriøst vurdert en annen kat enn originalkat på en og900, da denne tar nedi pga størrelse og klumpfaktormatss skrev:hey! kom over dette eksosanlegget på elkparts. og til den prisen, syntes jeg det var riiimelig billig! om jeg forstod det rett følger det med følgende: 3" batteribøy, katalysator, lyddemper, og det vanlige enderøret.
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/759
noen som har denne eksosen fra elkparts, som eventuelt kan si om de er fornøyde eller ikke?
Men pass på!! De aller aller fleste som selges på Ebay vil gå istykker etter meget kort tid på en turbomotor, de tåler ikke varmen.Frode N073 skrev:et tips ang kjøp av kat. så bør du sjekka ut ebay
eg handla 2 stk 3" katta i rustfritt for onna 1000,- m/frakt.
Nei, det står "The standard catalytic converter is retained", som oversatt til norsk betyr at du beholder den originale katalysatoren. Det vil si at det er plass til å montere denne, i motsetning til det andre settet fra JT for og900 uten katalysator..matss skrev:i linken står det jo at det følger med kat da men :/
Det settet du linker til har bare "vanlig" 3" DP, som ikke må forveksles med den såkalte batteribøyen. Med denne må du beholde den skarpvinkla originale eksosbøyen like etter turbo. Den ordentlige batteribøyen monteres rett på turbo, og denne har en større bøy som ikke får plass uten at batteriet flyttes.matss skrev: men jeg er keen på rustfritt med 3" batteribøy og katalysator..
kan ikke tenke meg at dem legger seg under for å se om du har kat . ser dem etter noe er det vel om det sitter potter der hvis dem har mistanke pga støy. dem har vel heller ikke med seg utstyr for avgassmåling så dem kan se om kat fungerer eller er et tomt skal. heller ikke hørt om noen skremmende bøtsatser for dette.Frode N073 skrev:Matss: du vett at din bil SKA ha kattalysatdor og at det blir dyrt hvis du blir stoppa i teknisk uten?
matss skrev:jeg så de solgte 3" magnaflow kat'er billig. og det er vel et litt mer"sportslig" merke.. er det dårlig kvalitet på de og?