
Jeg har en liten nøtt til dere som dere kan få prøve å knekke

For noen av dere så er det kjent at jeg og Belle har bygd om hans bil fra 16Vi til 16V turbo. Etter MYE om og men så fikk vi bilen til å gå rent og pent og han kjørte bilen hjem her om dagen uten problemer.
Men til nøtta:
Det som gjorde at vi trøbla var tenningsrekkefølgen. Vi fikk ikke bilen til å gå på flere enn to sylindre uansett hva vi prøvde, og det værste var at når vi snudde tenninga 180grader så gikk bilen akkurat like dårlig som før! (altså 2 sylindre) Slå den! Dette var med rekkefølgen 1342 som det skal være. Vi kom fram til at to av sylinderne var byttet om og byttet over 2'ern og 3'ern. Da gikk bilen som den skulle ( på alle 4), men man kan jo klø seg litt i huet, for da er jo rekkefølgen 1243! Det skal vel ikke være mulig å få den til å gå med denne rekkefølgen?
Kan nevne at motoren holder normal temperatur og bruker ikke olje.
Er det noen her som har en logisk forklaring til meg så mottar jeg den med takk

Og ja... vi har sjekket alle pluggkabler at de sitter i rekkefølgen 1243..
