Bytte girvelger automat

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Thorbjørn N1037
Medlemsnummer: N1037
Navn: Thorbjørn
Bil: 02 9-5
Sted: Sandvika

Bytte girvelger automat

Legg inn av Thorbjørn N1037 » 18 jun 2008, 13:46

Jeg har kjøpt ny girvelger i skinn hos SDCC. Prøvde å bytte den i går. Men fikk ikke løsnet "knappen" i forkant fra metallstangen inni. Står noe om å fjerne en klips i bunn, men så ikke noe til den.

Sitat fra Elkparts: "To dismantle the existing lever, put the selector in "D", then look above the lift-up lock button at the front of the lever to reveal a single screw (you can't see it if the lever isn't in D). Undo this, and the entire lever can be carefully pulled up enough so the different components can be lifted off the selector shaft. You release the selector button by pulling out the tiny clip at its base (holding it onto the metal rod). The "S" button wiring is a little tricky - I soldered mine, but you may wish to cut, then later rejoin the 2 blue & white wires. There's probably an easier way (if you need to do this at all). The button slides out from the underside of the lever, by the way."

Noen som har byttet og kan gi meg et tips?
02 9-5 Linear Estate. Montert Aero interiør og kanalskjørt + PPC steg1. STOR forandring!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Bytte girvelger automat

Legg inn av Hjelle, N6 » 18 jun 2008, 16:09

Det klipset/låseringen du skal demontere sit omtrent midt på metallstonga, like under "sperreknappen". Girvelgaren kan også stå i N når du skiftar denne.

Svar