Et helt sikkert enkelt spørsmål til de som har skrudd mye OG900.
Hvor sitter fjøra som sender girstanga til mellom 3de og 4de gir når man slipper stanga og har bilen i fri? Min gjør itte det for tida...

Moderator: Moderatorer
Tru nok helst at det itte ha vori no fjør der... Men er det fester til fjør der om det itte va det på bilen orginalt? Evt noen som har ei kasse mæ sentrering til overs?Morti skrev:Da har sikkert sentreringsfjøra i spakestellet ditt ryki, dette er en vanlig feil..det grommeste er å ha sentrering både i spakstell og kasse..
Fjøra fåes på saab, den er litt knot å bytte men det går greit med litt små fingre
Det jeg gjorde var å skru av midtkonsollen og gå under hver av forsetene og dra plastikk-luftekanalene bakover. Løft opp teppet der midtkonsollen er så skjønner du nok hvor fjøra skal sitte
Sentreringa henter du bare fra ei (rast) kasse som er nyere enn det du har, dvs fra 89 eller nyere (ikke at det har noe å si, men jeg husker ikke når de skiftet, hehe) og kliner det til, men du må skifte tre ting mener jeg å huske, selve stanga er litt kortere på de nye (kompenserer med kortere endebit) endebiten og lokket. Men for å få til dette så må absolutt alt i sekundærhuset ut da, det er ikke gjort i en håndvendingAudun N346 skrev:Tru nok helst at det itte ha vori no fjør der... Men er det fester til fjør der om det itte va det på bilen orginalt? Evt noen som har ei kasse mæ sentrering til overs?Morti skrev:Da har sikkert sentreringsfjøra i spakestellet ditt ryki, dette er en vanlig feil..det grommeste er å ha sentrering både i spakstell og kasse..
Fjøra fåes på saab, den er litt knot å bytte men det går greit med litt små fingre
Det jeg gjorde var å skru av midtkonsollen og gå under hver av forsetene og dra plastikk-luftekanalene bakover. Løft opp teppet der midtkonsollen er så skjønner du nok hvor fjøra skal sitte