Som sagt i denne tråden skal jeg kanskje kjøpe en 9000T 88 mod.
Var innom igjen i dag så jeg fikk startet bilen. Når den gikk så høres det ut som om at ventilene har fått litt juling. Er ikke helt sikker, men høres veldig ut som ventilkakk.
Men er det noen som vet om det er mekaniske eller hydrauliske ventilstrammere (?), har glemt hva han kalte det. Er det i såfall noe problem og få reparert dette, eller skal bilen være slik?
Alle svar mottas med takk.
/ Martin
Edit: Om det skal være noen med god peiling på saab som bor enten på støren - lundamo - ler- kvål - melhus - trondheim, som kunne vært så vennlig og blitt med meg og sett på bilen en dag i løpet av denne uken hadde jeg vært veeldig takknemlig for det.
Send meg en PM for mer info om hvor jeg bor osv.
Ventiler, 9000T 88'
Moderator: Moderatorer
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Ventiler, 9000T 88'
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Re: Ventiler, 9000T 88'
Er hydraukiske trykkere. Tikker de er det enten lite olje på bilen, ellers er de fulle av dritt. Flere på forumet her som har hatt gode erfaringer med dieselrens. Litt tikking er normalt.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Ventiler, 9000T 88'
Om bilen har stått lenge, så er det normalt at den tikker litt før trykkerne får fylt seg med olje. Så lenge en eller flere trykkere tikker, så skal du ikke kjøre bilen over 3000 o/min.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Ventiler, 9000T 88'
Okei, takker!
Kan prøve og la den gå litt på tomgang en dag her, og fylle på litt olje. Skulle ikke det funke, kan jeg prøve dieselrens som er nevnt litt over.
Kan prøve og la den gå litt på tomgang en dag her, og fylle på litt olje. Skulle ikke det funke, kan jeg prøve dieselrens som er nevnt litt over.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Ventiler, 9000T 88'
Men tikkingen vil til slutt forsvinne, eller tar jeg feil?Ingvar N629 skrev:Om bilen har stått lenge, så er det normalt at den tikker litt før trykkerne får fylt seg med olje. Så lenge en eller flere trykkere tikker, så skal du ikke kjøre bilen over 3000 o/min.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI