Okei, skrev i en annen post her at magnetventilen min var knekt. Dette har vi nå fikset med aralditt, superlim og en slangeklemme. (Jada, jordemekk.com, men det funker). Og det er ingen luftlekkasjer fra ventilen, har kjent, sett osv.
Men, min 96 9000 2.0 LTT, med steg 1 fra SP lader kun 0,7 i trykk. Uansett hva jeg gjør! Jeg har tatt av dumpventilen og dobbelsjekket at alt er tett, jeg har sett på vakumslangene fra turbo/osv til magnetventilen, jeg har sjekka at magnetventilen ikke lekker, jeg har restarta hjernen og kjørt ny adapsjon.. Og nå vet jeg seriøst ikke hva problemet kan være.
Noen kloke hoder? Såvidt meg bekjent skal den lade ca 1 bar i trykk, noe den gjorde før magnetventilen gikk til H******. Ifølge måleren lå trykket på 0,9 til 1 ved fult pådrag..
Takk for svar, dette begynner og gjøre meg rimelig sinnsyk. For bilen går "greit" nå, men det er så syyyykt irriterende og vite at den kan gå bedre.
Edit: Ser nå i ettertid at denne kanskje skulle under trimming. Sorry ^^
96 9000 LTT med chip mister turbotrykk
Moderator: Moderatorer
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
96 9000 LTT med chip mister turbotrykk
Sist redigert av Pasient N657 den 14 jul 2008, 22:56, redigert 1 gang totalt.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: 96 9000 LTT med chip mister turbotrykk
Magnetventilene tåler nesten ikke noe så om den har delt seg så tviler jeg MEGET sterkt på at den har berget selv om du har limt den sammen igjen... Prøv å bytt mv'n du ..
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Re: 96 9000 LTT med chip mister turbotrykk
H******.. Merkelig at den skal gå "nesten" like godt da.
Tingen koster jo 1390,- på SP, så det får vi ta på neste lønning. Med mindre ikke noen her har lyst og selge meg en, litt billigere?
Tingen koster jo 1390,- på SP, så det får vi ta på neste lønning. Med mindre ikke noen her har lyst og selge meg en, litt billigere?

Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- vegard N879
- 2.0 bar
- Innlegg: 531
- Registrert: 04 apr 2008, 19:15
- Bil: saab 9000 turbo
- Sted: nordland
- Kontakt:
Re: 96 9000 LTT med chip mister turbotrykk
hei har samme bil som du med chip programvare fra hirsch å den ladder ca 0.9 ved fult pådrag. sikker på at den magnetventilen ikke skulle vært byttet ut? koster ikke all verden å bytte den eller evt låne en bare for å prøve 

saab 9000 2.0t a50 1997. saab 9000 cse 2.0t 1996.
saab 900 1992. saab 99 1982
saab 900 1992. saab 99 1982
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Re: 96 9000 LTT med chip mister turbotrykk
Koster 1390,- og bytte den. Så det får man ta på neste lønning 
Dårlig med chippa 9000 i området, har ringt til de jeg vet om, og det var ingen som hadde. (Sortland i Vesterålen btw)

Dårlig med chippa 9000 i området, har ringt til de jeg vet om, og det var ingen som hadde. (Sortland i Vesterålen btw)
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Re: 96 9000 LTT med chip mister turbotrykk
Alle 9000 fulltrykkere og ng900 med Trionic5 (rød tennkasett) har lik magnetventil, har ikke noe å si om de er chippa eller ikke 

N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Re: 96 9000 LTT med chip mister turbotrykk
Ok! Trodde det var noe du måtte ha når du chipptrimma LTTer jeg 
Da burde det jo ikke være vanskelig og finne en brukt en til en billig penge.

Da burde det jo ikke være vanskelig og finne en brukt en til en billig penge.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO