- 9-3ss 04
Bestillte tåkelys fra den lokale saab forhandleren, da de endelig kom fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente ca 2 uker før jeg fikk de montert, pga ferie avvikling osv. Greit nok det, fikk bilen endelig inn idag.. og jeg ba dem samtidig sjekke hva som feile demperne forran, siden det kommer en lyd når jeg kjører over humper o.l. Kom bortover nå nettopp og skulle hente bilen min, gleda meg som et H****** til å innta 8-tallet (intern bodø-sak) med tåkelys på.. da jeg kom dit fikk jeg beskjed om at de ikke hadde klart å få liv i tåkelysene, fordi de fikk opp meldinga "ingen tilgang" ellernoe i den duren når de kobla til tech-2. Og begynnte å forhøre meg om jeg hadde chippa bilen og tukkla med hovedenheten selv. (noe jeg ikke har gjort) Uannsett, nå må jeg vente 3 nye uker på at en eller anna skal komme hjem fra ferie, slik at han kan se på det. I tillegg fikk jeg til svar når jeg spurte om demperne de skulle ha sjekka; "ut fra egen erfaring er det nok demperne som er gåen".. altså betyr dette at jeg er nødt til å punge ut nesten 6k for noe han tror er galt ut fra egen erfaring. Det som får meg til å tvile, er at jeg hadde 60k service på bilen for en 3 måneder siden, og ifølge service skjemaet man får etter en service var det ikke noe galt med demperne da. Tingen er bare at lyden var der da. I tillegg har han klumpen av en fyr som har sotte inn lyktene laga ei feit tjukk ripe på frontskjørtet mitt!
Så det jeg egentlig lurer på utifra halvmetern med frustrasjon, er.
Hva tror dere om demperne? Noen andre som kan ordne tåkelysene, eller er det bare saab-verkstedene?
Og kan jeg kjeppjage han fyren med et balltre for ripa?