Turbotrykksmåler 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Viking N1215
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 148
Registrert: 01 apr 2006, 02:27
Medlemsnummer: 1215
Navn: Sturla Hansen
Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
Sted: Stokmarknes

Turbotrykksmåler 9-5

Legg inn av Viking N1215 » 19 jul 2008, 17:37

Hei..

Har noen en god måte å "trekke" gjennom en vakumslange ifra omlag A-stolpen ( instrumentholderen ) gjennom torpedoveggen?

Umiddelbart ser jeg bare 2 stk mulige åpninger..

1. Kabelgjennomföring til venstre for rattstammen ( men der "blokker" stötdempertårnet veldig mye)
2. Gummigjennomföring ved rattstammen..

Ingen av dem var " enkle".. Jeg prövde å tape fast vakumslangen til et bremserör for så å lirke det gjennom men til liten nytte.. ( ble ikke bedre når kjerringa var på telefonen og maste heller)

Hvordan har dere andre med 9-5 gjort dette??
Har jeg oversett noen "åpninger"??

Mvh
Viking
2003 Saab 9-5 2.0t Vector Estate Aut.
1978 Saab 99 t

Brukeravatar
Jørgen N1032
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 464
Registrert: 01 mai 2007, 13:03
Medlemsnummer: N1032
Navn: Jørgen Kvandal
Bil: 9-5 2,0 t Estate
Sted: Strømmen

Re: Turbotrykksmåler 9-5

Legg inn av Jørgen N1032 » 19 jul 2008, 20:37

Jeg dro den igjenom her:
Bilde

Det var kabeligjenomføringen ved rattstammen.
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt

Viking N1215
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 148
Registrert: 01 apr 2006, 02:27
Medlemsnummer: 1215
Navn: Sturla Hansen
Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
Sted: Stokmarknes

Re: Turbotrykksmåler 9-5

Legg inn av Viking N1215 » 19 jul 2008, 20:44

Hmm.. Etter en kjapp samtale med en kompis av meg ( saab mekaniker) så viser det seg at en det er en egnet plass til en slik " gjennomföring"

1. Åpne panseret
2. Fölg "panser-åpner wiren" til der den går "inn/gjennom" torpedoveggen eller rettere sagt dekslet under vinduet.
3. Skru lös stjerneskruen og bend forsiktig opp dekslet .
4. Du vil da se hvor wiren går inn og ca 3 cm til höyre for den ligger en gummigjennomföring. Lag et hull i denne og tre
vakumslangen gjennom der.
5. Så er det bäre å fjerne dekslet til "kneskyddet" samt skru lös OBD2 diagnosekontakten . Da kommer man til og kunne tre
vakumslangen hvor man måtte önske.
2003 Saab 9-5 2.0t Vector Estate Aut.
1978 Saab 99 t

Svar