Hei..
Har noen en god måte å "trekke" gjennom en vakumslange ifra omlag A-stolpen ( instrumentholderen ) gjennom torpedoveggen?
Umiddelbart ser jeg bare 2 stk mulige åpninger..
1. Kabelgjennomföring til venstre for rattstammen ( men der "blokker" stötdempertårnet veldig mye)
2. Gummigjennomföring ved rattstammen..
Ingen av dem var " enkle".. Jeg prövde å tape fast vakumslangen til et bremserör for så å lirke det gjennom men til liten nytte.. ( ble ikke bedre når kjerringa var på telefonen og maste heller)
Hvordan har dere andre med 9-5 gjort dette??
Har jeg oversett noen "åpninger"??
Mvh
Viking
Turbotrykksmåler 9-5
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 148
- Registrert: 01 apr 2006, 02:27
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
Turbotrykksmåler 9-5
2003 Saab 9-5 2.0t Vector Estate Aut.
1978 Saab 99 t
1978 Saab 99 t
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
- Innlegg: 464
- Registrert: 01 mai 2007, 13:03
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
Re: Turbotrykksmåler 9-5
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 148
- Registrert: 01 apr 2006, 02:27
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
Re: Turbotrykksmåler 9-5
Hmm.. Etter en kjapp samtale med en kompis av meg ( saab mekaniker) så viser det seg at en det er en egnet plass til en slik " gjennomföring"
1. Åpne panseret
2. Fölg "panser-åpner wiren" til der den går "inn/gjennom" torpedoveggen eller rettere sagt dekslet under vinduet.
3. Skru lös stjerneskruen og bend forsiktig opp dekslet .
4. Du vil da se hvor wiren går inn og ca 3 cm til höyre for den ligger en gummigjennomföring. Lag et hull i denne og tre
vakumslangen gjennom der.
5. Så er det bäre å fjerne dekslet til "kneskyddet" samt skru lös OBD2 diagnosekontakten . Da kommer man til og kunne tre
vakumslangen hvor man måtte önske.
1. Åpne panseret
2. Fölg "panser-åpner wiren" til der den går "inn/gjennom" torpedoveggen eller rettere sagt dekslet under vinduet.
3. Skru lös stjerneskruen og bend forsiktig opp dekslet .
4. Du vil da se hvor wiren går inn og ca 3 cm til höyre for den ligger en gummigjennomföring. Lag et hull i denne og tre
vakumslangen gjennom der.
5. Så er det bäre å fjerne dekslet til "kneskyddet" samt skru lös OBD2 diagnosekontakten . Da kommer man til og kunne tre
vakumslangen hvor man måtte önske.
2003 Saab 9-5 2.0t Vector Estate Aut.
1978 Saab 99 t
1978 Saab 99 t