import av bil fra Sverige
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: import av bil fra Sverige
Det vil si at bilen må være kondemnert av takstmann for å få karoserribytte..
Styrer med DAB og AUX
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
ikkje i detta tilfellet. han va aldri i kontakt med forsikringselskapet da han sovna bak rattetJørgen N237 skrev:Det vil si at bilen må være kondemnert av takstmann for å få karoserribytte..

henta bil fra statene for ein slikk og ingenting og fekk ordna litt stasj som e møye billigare der borte. (soting av vindu, rustsveising samt lakkering. (far hans bor over there

fekk hjem bilen og foretok rammebytte uten problem.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N210
- Navn: Knut
- Bil: Aero 900 88 mod
Ja vel, da var den bra knatra. Da trenger jeg ikke være så forsiktig neste gang jeg rygger med traktorn, ikke bare sneie´n men kjøre over´n og berge 3 av 4 hovedkomponenter....
Jeg regner med at ved import av bil uten motor så slår det inn 100% avgifter når man setter motor i det importerte karosseriet og registrerer bilen?
Jeg regner med at ved import av bil uten motor så slår det inn 100% avgifter når man setter motor i det importerte karosseriet og registrerer bilen?
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Stemmer det..elling skrev:Ja vel, da var den bra knatra. Da trenger jeg ikke være så forsiktig neste gang jeg rygger med traktorn, ikke bare sneie´n men kjøre over´n og berge 3 av 4 hovedkomponenter....
Styrer med DAB og AUX
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
må visst retta meg sjøl litt her.
snakka med kameraten min og han sa at han måtte få den gamla ramå kondemnert fyst.
det hette visst ikkje rammebytte lengår men gjenoppbygging av bil.
3 av 4 hovedkomponenta måtte plomberas. i hans tilfellet va det motor, girkasse, bakaksling. rammå e den 4. som i hans tilfellet va ødelagt.
han gjorde dette sjøl siden det ikkje innebar kapping/sveising osv. kun skruing. måtte selfølgelig godskjennas av verksted.
kan ver mulig du kan gjør detta hvis chassiet ditt e så angrepet av rust at du kan få det kondemnert. det må du sjekka opp med BT.
snakka med kameraten min og han sa at han måtte få den gamla ramå kondemnert fyst.
det hette visst ikkje rammebytte lengår men gjenoppbygging av bil.
3 av 4 hovedkomponenta måtte plomberas. i hans tilfellet va det motor, girkasse, bakaksling. rammå e den 4. som i hans tilfellet va ødelagt.
han gjorde dette sjøl siden det ikkje innebar kapping/sveising osv. kun skruing. måtte selfølgelig godskjennas av verksted.
kan ver mulig du kan gjør detta hvis chassiet ditt e så angrepet av rust at du kan få det kondemnert. det må du sjekka opp med BT.
2017 Huyndai Ionic
Solgt

-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N210
- Navn: Knut
- Bil: Aero 900 88 mod
Hei
Har vært i kontakt med BT og de sier at bilen må bli teknisk kondemnert. Dette tilfredsstilles ikke av rust eller brann. Man må ha kræsjet litt slik at siden og en stolpe har fått seg en trøkk for da er også karosseriet skadd. Bilen blir så kondemnert av taksmann og rapport sendes til vegvesenet etc. Søknad om gjenoppbygging behandles og deler som videreføres iht krav plomberes for bruk i tilsvarende kjøretøy man skaffer fra utlandt.
N210
Knut
Har vært i kontakt med BT og de sier at bilen må bli teknisk kondemnert. Dette tilfredsstilles ikke av rust eller brann. Man må ha kræsjet litt slik at siden og en stolpe har fått seg en trøkk for da er også karosseriet skadd. Bilen blir så kondemnert av taksmann og rapport sendes til vegvesenet etc. Søknad om gjenoppbygging behandles og deler som videreføres iht krav plomberes for bruk i tilsvarende kjøretøy man skaffer fra utlandt.
N210
Knut