Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
ThomasN756
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 52
- Registrert: 24 jun 2006, 02:14
- Medlemsnummer: 756
- Navn: Thomas Strand
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Stjørdal
Legg inn
av ThomasN756 » 23 jul 2008, 21:56
Fylte på gass uten problemer og lekasjer på min ng 900. Men ikke ble det kaldt inne i kupeèn når jeg, skrur på low temp!
Noen som har vært borti dette problemet før?

Thomas Strand
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 23 jul 2008, 22:03
Slår kompressoren inn? Det hører du ved at bilen endrer litt på turtallet i det du trykker på knappen. Regner med du har elektronisk klima så lenge du skriver at du setter på "low temp". Trykk på A/C knappen og se og hør om det skjer noe. Gjør det ikke det ligger nok feilen i det elektriske et sted...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
-
Kontakt:
Legg inn
av Bent N208 » 23 jul 2008, 22:05
ThomasN756 skrev:Fylte på gass uten problemer og lekasjer på min ng 900. Men ikke ble det kaldt inne i kupeèn når jeg, skrur på low temp!
Noen som har vært borti dette problemet før?

Hallo
Da kan det være klutsjen på ac pumpa som er defekt

Prøv å gi et lite kakk med en lang trekker eller noe lignende på reimhjulet til ac pumpa

slår den inn da og stopper igjen er det ac pumpa som er defekt desverre
Vet det er noen som shimser opp klutsjen på pumpa og slikt, men er nok lurest å bytte den ut
Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts
-
Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Legg inn
av Gunnar N326 » 24 jul 2008, 15:23
Har du sjekket sikringen og kalibrert anlegget?
Spør bare for å være sikker på at du har begynt med det enkleste..

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
-
PetterT
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 93
- Registrert: 23 okt 2005, 13:31
- Navn: Petter Riise Thorstad
- Bil: NG900 Turbo
- Sted: Gjøvik
Legg inn
av PetterT » 25 jul 2008, 08:57
Hvis det er ACC, blåser det samme temp. uannsett hva slags temp den står på? Det gjorde min, og da var det en spjellmotor som hadde tatt kvelden. Den sitter under dekselet på midtkonsollen på passasjersida. Må ta ut hanskerommet for å få den av. Der er det hvertfall en liten motor med noen stag på. De skal bevege seg når du skifter temp. Det var problemet på min i allefall!

95 mod. Saab 900 Turbo