Klikkende Solenoid

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Trazor
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 107
Registrert: 11 jan 2008, 20:16
Medlemsnummer: N1335
Sted: Bergen

Klikkende Solenoid

Legg inn av Trazor » 04 aug 2008, 09:22

Har nå fått min og900 Aero i gang, og den maler som en katt. Eneste aberet nå er at solenoiden klikker konstant (ca 2 ganger i sekundet) Er dette normalt? Jeg har byttet ut min moddede APC med en umoddet, dvs har byttet ut min 1985 APC med en 1984 APC (fra mørk blå til grå) Kan dette ha noe å si? Har enda ikke vært på veien med bilen, men hører som sagt klikkingen når den går på tomgang. Er greit å ta evt problemer før man er på veien og langt hjemmefra :)
SAAB 900 Aero, 1985.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: Klikkende Solenoid

Legg inn av Eirik N396 » 04 aug 2008, 09:32

Kan det tenkes at bremse-sensoren har hengt seg opp? Da vil den jo klikke, siden den tror du bremser.

Virker rart om den klikker kun pga boks-bytet. Men har du sørget for å få boks for t16? Disse er ikke helt like, selv om begge skal gå. Mener bl.a. det skiller litt på justering av k-pot'en som styrer bankesensitiviteten.

Trazor
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 107
Registrert: 11 jan 2008, 20:16
Medlemsnummer: N1335
Sted: Bergen

Re: Klikkende Solenoid

Legg inn av Trazor » 04 aug 2008, 11:02

Eirik N396 skrev:Kan det tenkes at bremse-sensoren har hengt seg opp? Da vil den jo klikke, siden den tror du bremser.

Virker rart om den klikker kun pga boks-bytet. Men har du sørget for å få boks for t16? Disse er ikke helt like, selv om begge skal gå. Mener bl.a. det skiller litt på justering av k-pot'en som styrer bankesensitiviteten.
Det skal sies at jeg ikke er sikker på om denne er fra en 16v, men det er så å si umulig å få tak i en 13 pins boks som jeg garantert vet kommer fra en 16v. Denne grå jeg fikk tak i fikk jeg fra ebay for $44, så den var verdt et forsøk. Grunnen til at jeg byttet boks var at den jeg hadde var moddet, og stillt til ca 1.3 bar. Det ville jeg ikke ha, og i stedenfor å tulle for mye med den boksen ville jeg heller ha en umoddet, original boks.
SAAB 900 Aero, 1985.

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Re: Klikkende Solenoid

Legg inn av Ronny_N169 » 04 aug 2008, 11:27

Det er ikke normalt at MV klikker/oscillerer på tomgang. Forsvinner problemet med den "orginale" svarte boksen?.Det er endel forskjeller i HW på den grå og den svarte 13 pins boksen, mulig dette kan skape slike problemer. Det enkleste er vel kanskje å bygge om til 25(?) pins boksen. Kan hende jeg har en svart 13pins boks liggendes om du er interessert.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Trazor
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 107
Registrert: 11 jan 2008, 20:16
Medlemsnummer: N1335
Sted: Bergen

Re: Klikkende Solenoid

Legg inn av Trazor » 04 aug 2008, 11:51

Ronny_N169 skrev:Det er ikke normalt at MV klikker/oscillerer på tomgang. Forsvinner problemet med den "orginale" svarte boksen?.Det er endel forskjeller i HW på den grå og den svarte 13 pins boksen, mulig dette kan skape slike problemer. Det enkleste er vel kanskje å bygge om til 25(?) pins boksen. Kan hende jeg har en svart 13pins boks liggendes om du er interessert.
Er veldig interessert hvis du har en liggende. HVor mye arbeid er det å bytte til 25 pins?
SAAB 900 Aero, 1985.

Svar