Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Trazor
- 0.7 bar

- Innlegg: 107
- Registrert: 11 jan 2008, 20:16
- Medlemsnummer: N1335
- Sted: Bergen
Legg inn
av Trazor » 18 aug 2008, 17:52
Var å prøvekjørte 900 min i dag, og etter 20 mins tur, rant oljen fra motoren i en stri strøm, og jeg gikk tom for olje. Synderen viste seg å være der oljerøret går inn i motorblokken fra turboen. Det lakk litt i begynnelsen, før det tok helt av når oljen hadde blitt varm. Er det en enkel måte å fikse dette på eller må hele eksosen og turboen ut?
Takk for hjelp

SAAB 900 Aero, 1985.
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 18 aug 2008, 17:55
Du kan vel prøve å bytte pakning, dersom ikke røret i seg selv(av en eller annen grunn) skulle være kaputt. Går å bytte pakninger uten å demontere andre ting, men det er nokså trangt

-
Trazor
- 0.7 bar

- Innlegg: 107
- Registrert: 11 jan 2008, 20:16
- Medlemsnummer: N1335
- Sted: Bergen
Legg inn
av Trazor » 18 aug 2008, 18:15
Eirik N396 skrev:Du kan vel prøve å bytte pakning, dersom ikke røret i seg selv(av en eller annen grunn) skulle være kaputt. Går å bytte pakninger uten å demontere andre ting, men det er nokså trangt

Vet du om røret er skrudd eller presset på, på en og900 1985?
SAAB 900 Aero, 1985.
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Legg inn
av na_X » 18 aug 2008, 21:49
Det er en gummipakning på det røret som er presset på som går imot motorblokka.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.