Jeg kom til å knekke en inngang for slange da jeg byttet vakumslanger i bilen min Hva er denne oransje saken her? er den viktig for bilen, eller er det noe jeg bare kan fjerne?
regner med at den har en funksjon, men hva?
og hvis denne er viktig, er det noen som har en tilovers?
slik sitter den i motorrommet.det er den lille oransje som sitter mellom to vakumslanger
Det der er vel en såkalt "backventil"? En enveis ventil, den er viktig i veivhusventilasjonen. Koster ikke mange kronene da, trur eg.. Får nok lett tak i en ny en i morra!
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
bilen starter og går uten den ihvertfall.. plasten der blir nok veldig fort sprø og skjør desverre, men som sagt ovenfor så koster den ikke mange kronene.
Denne er vel en del av veivhusventilasjonen som sørger for at du har trykk på riktig side av stemplene.. Ingvar kan slikt Vil tro det ikke er noe problem med småkjøring men jeg ville vert forsiktig
Forresten så synes jeg å huske at den til ng900 er mye billigere enn den til og900 men de er helt like
Det er enveisventilen til veivhusventilasjonen. Ikke sett på slangen uten ventilen, da får du trykk i veivhuset, og oljesprut hist og her, eller iallfall ut oljepåfyllingsrøret. Du kan kjøre bilen uten slangen tilkobla, men du bør ha fungerende veivhusventilasjon, så kjøp deg en ny ventil. Koster ikke mange kronene, du får den f eks her: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2497" onclick="window.open(this.href);return false; Er så billig at du ikke må betale moms en gang, mulig at SP også har, men fant den ikke på siden deres.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Har kjørt på bane med både defekt og manglende ventil, og merka ikkeno. Så bilen går nok ikke i stykker, men vil ikke anbefale hardkjøring uten fungerende veivhusventilasjon likevel
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro