En liten morsom ting.. nå har jeg jekka opp bilen foran, satt på støttebukker.. og - haha, jeg får ikke opp dørene:) håper dette retter seg ut når jeg senker bilen igjen..

mvh oddi
Moderator: Moderatorer
kan jo bruke pipe, ledd, forlenger, og skralle? d gjorde i alle fall jeg...oddiN108 skrev:eller må jeg rett og slett være tålmodig, og skru 0,5 mm om gangen?
På venstre side var det då enkelt, veldig enkelt. Værre på høgresida, med so mykje slangar og greier som var i vegen.oddiN108 skrev:Hei, har endelig fått min etterlengtede pakke fra speedparts, og nå holder jeg på å bytte foringer i støtdemperne foran. den høyre er jeg ferdig med, men den venstre, gud bedre for mye drit og møkk i veien! finnes det ingen lure metoder for å gjøre dette raskt? eller må jeg skru fra hverandre kjøleopplegg og bremsevæskeopplegg? isåfall har jeg liten tro på saab's konstruksjoner:~| det skal liksom ikke være sånn på bilene våres. tenker helt spesifikt på den lille muttern på toppen av dempern, som MÅ skrues ut for at man skal få ut dempern.. kan jeg gjøre dette fra undersiden? tenker på å røske av plasten rundt dempern på en human måte, og vri på staget ellerno? eller må jeg rett og slett være tålmodig, og skru 0,5 mm om gangen?
hehe, kuttet toppen på de gamle demperne for å ta de ut.oddiN108 skrev:Er i grunn mest klar for å vinkelslipe demperne ut, og sette i nye...![]()
jaggu, fikk lirka det på plass ja, etter litt bøying og herjing med fil.. hehe.. så nå er bilen montert igjen, men venstre demper er fremdeles fucked, så nå venter jeg på pappa. han får fikse. er han som skryter på seg å være mekaniker her i huset:)Petter 900 T skrev:Bakdemperene passer akkurat......
Litt banking og lirking så sklir de på plass. jekk opp ganske mye, slå deretter på bærearmen. Hvis du har gassdempere så presser de seg på plass da.
petter