Problemer med lakk på øyelokk etter vask.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
hml
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 55
Registrert: 03 aug 2008, 19:28

Problemer med lakk på øyelokk etter vask.

Legg inn av hml » 24 aug 2008, 17:07

Hei!

Har lagt inn noen tråder her tidligere ang. øyelokk til min 95.

I dag vasket jeg bilen for første gang siden øyelokkene kom på.
Resultatet var at de ble veldig "skjoldete" etterpå. Såpass mye at det ikke er akseptabelt.
Det ser ut som det ligger mye såperester på lokkene, selv om jeg har spylte en god stund.

Har brukt lakk fra Lakkspesialisten Mekonomen (256, Cayenne).

Skyldes dette kun at jeg ikke har vært flink nok til å skylle av såpen,
eller er dette en svakhet jeg må regne med når jeg legger til utstyr på bilen som er hjemmelakket?

Evt. noen andre tips?

(er veldig keen på å beholde lokkene, liker looken godt..)

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Re: Problemer med lakk på øyelokk etter vask.

Legg inn av be_foto N710 » 24 aug 2008, 20:17

mulig du skulle brukt klarlak oppå den andre lakken?
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brukeravatar
Haaka
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 588
Registrert: 16 des 2007, 05:50
Medlemsnummer: N1236
Bil: Saab900SEturbo94'
Sted: Oslo (Tromsø)

Re: Problemer med lakk på øyelokk etter vask.

Legg inn av Haaka » 24 aug 2008, 20:33

Og plastprimer..(?)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Problemer med lakk på øyelokk etter vask.

Legg inn av Ingvar N629 » 24 aug 2008, 22:24

Mulig at lakken trekker vann... lakken fra Biltema gjør iallfall det.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar