Som sagt, tennpluggene mine, som jeg skifta i går, hadde en tydelig rødfarge på isolatoren,

og på utsiden av sideelektroden. Bortsett fra dette såg de helt normale ut, ingen tegn til verken overoppheting eller soting. Rødfargen lå på ene siden av isolatoren bare,,
Tenkte på at Boosten har skrevet om at E85 farger motordeler røde, men jeg har ikke fyllt E85. Kjørte nedover Sverige i sommer, fra Karasjok i Norge til Östersund. Kan det være at pluggen ble røde av Svensk 98okt, som inneholder 5% etanol??
Men det er lenge siden (5 uker) vi kom hjem, skulle ikke fargen gått av igjen, i så fall? Kan det være (host)oktanbooster(host) som har gitt fargen? Eller dyserens?

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)