Problem med en 900S -96 Motronic M2.10.3
Denne bilen får en feilkode som heter P1124, dvs blandingkorreksjon additiv (rekke1) utenfor øvre grense
Noen som kjenner den igjen?
Verkstedet har ikke klart å få fikset dette.
Etter å ha gjort litt research på OBDII codes er standarden at ECU ikke får kalibrert spjelhus-sensoren.
Verksted har byttet lamda, eksospakninger, rengjort spjellhus, tilluftsleiden, byttet pluger, pluggkabler, fordelerlokk og rotor, luftmassemåler, luftfilter, diverse bensinslanger, kontrollert for falsk luft på innsugsiden...... dette har blitt dyrt
Noen forslag??
"check engine" P1124
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: "check engine" P1124
Har de trykksatt innsugssiden fra LMM og inn til toppen? Sjekket at ikke taktventilen til tankavluftinga lekker? Hva er den multiplikative adapsjonen? Avles også multiplikativ adapsjon når motoren går på tomgang, etter at taktventilen har sluttet å gå (det skal ta ca 90 sek etter at motor er driftsvarm). Ledningsnettet, er det kontrollert? Må jo være en elektrisk feil et sted... Om alt annet er utbedret, så er det sammsynlig at feilen ligger i ECU, men det er sjelden. Og bytter du den, så kjøp for all del ikke en ny fra Saab, de er dyre.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan