Generell pratetråd
Moderator: Moderatorer
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Re: Generell pratetråd
Hadde jo vært litt morsomt å ha når man låser opp bilen med fjernkontrollen.
Bare en "runde" med den nightrider stripa.

25 Year anniversary of Saab 9000
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Kjørte ut av Trondheim(E6) for ca en time siden, og på kroppanbrua ser jeg en svart 9-3 SC, og tenker ikke mer på det, til jeg er rett ved siden av, da ser jeg det står "turbo x" bakpå... fy f*** hvor fin fronten var.. så desverre ikke felgene så godt da det var i fart... *lystpå*
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Jeg har uttalt meg mange ganger om biltilsynet, og de fleste gangene har det vært negativt. Noen ganger har det vært positivt, men de fleste ganger negativt. Og her er hvorfor:
I dag var jeg der oppe for og sjekke at alt var i orden mtp på godkjenning av senkesett, felger, trim osv på torsdag. Også snakker jeg med kontroløren, som blir med ut og ser på bilen. Også begynner det..
For det første så var han SJOKKERT over hvor stiv bilen var! Bilstein sport, 40 mm H R fjærer og 215/35/18 dekk. Også lurte han på om dette var forsvarlig. "Ka om fjæra hoppa ut om du kjør i hompa?" EH!? Det er et forbannet TUV godkjent senkesett! Ikke noe jævla kappa fjærer vi snakker om her! "Du har jo ikje fjæringsvei! Det kan da ikje gå ann å kjør på!" Joda, er bare stive dempere. Det går så fint sålenge du er obs på humper. "Mja, æ e nu ikje sekker på at det skal vær sånn". Du om det, jeg har tuv papirer på fjærene, og på demperene trenger jeg ikke papirer siden de ikke er en del av senkesettet.
Greit nok, tenker jeg. Tar fram TUV papirene og viser han hva som står der. Greit nok det, men så kommer vi til et punkt hvor det står at noe med last må senkes fra 980 kg til 870 kg. Og da begynner han og lure på om dette er godkjent. Eh? Jeg har TUV papirene her.. De er godkjente, sier jeg og peker på feltet hvor det står "SAAAB 9000 CS". Mja, han var ikke sikker på dette. "Enn om du skal ha full bil? ka skjer da?". Ingenting? Siden det ikke subber? Jesus christ altså.
Også var det masse om og men om de felgene. Skulle tro fyren aldri hadde sett 18 tommere før.. Herregud. "Det her kan jo ikje vær godt å kjør på!". Nei det er ikke videre behagelig, men man må lide for skjønnheten. "Nåja, det her va nok ikje nåkka særlig å ha på bilen". "E de godkjent? Du veit at vi må sjekke innpress å sånt?" Jeg vil tro at Speedparts hadde sagt om de ikke var godkjente på bilen min når jeg bestilte. Men greit nok. Dere kan vel skru av felgene og se når jeg tar den inn til kontroll? "Nei nei, det gjorde ikje vi! Vi løfta ikje opp bilen. Detta må et verksted sjekke når de tar firehjulskontrollen!" Okei du, greit det. Da får jeg naf til og sjekke det, samt fylle ut det skjemaet for senkesettet.
Å HERREGUD JEG BLIR SÅ FORBANNET!! Hvor vanskelig skal det være? Herregud! JEg skal da vel pokker ikke bli forskjellsbehandlet for og ha store felger!
Forbanna inkompetente SOPP! Og for og gjøre saken værre, så hadde jeg ringt FLERE ganger til de og snakket om det, og fått positive tilbakemeldinger på alt. SAMME FYREN! Han spurte meg om det var jeg som hadde ringt tilogmed. Herregud, men når jeg kommer opp dit, så er det en annen låt i pipa! Pga at bilen er stivere enn en orginal avensis?!
BRENN! Om den bilen ikke blir godkjent på torsdag så står jeg ikke ansvarlig for egne handlinger! ÅÅÅÅÅÅÅÅ!
I dag var jeg der oppe for og sjekke at alt var i orden mtp på godkjenning av senkesett, felger, trim osv på torsdag. Også snakker jeg med kontroløren, som blir med ut og ser på bilen. Også begynner det..
For det første så var han SJOKKERT over hvor stiv bilen var! Bilstein sport, 40 mm H R fjærer og 215/35/18 dekk. Også lurte han på om dette var forsvarlig. "Ka om fjæra hoppa ut om du kjør i hompa?" EH!? Det er et forbannet TUV godkjent senkesett! Ikke noe jævla kappa fjærer vi snakker om her! "Du har jo ikje fjæringsvei! Det kan da ikje gå ann å kjør på!" Joda, er bare stive dempere. Det går så fint sålenge du er obs på humper. "Mja, æ e nu ikje sekker på at det skal vær sånn". Du om det, jeg har tuv papirer på fjærene, og på demperene trenger jeg ikke papirer siden de ikke er en del av senkesettet.
Greit nok, tenker jeg. Tar fram TUV papirene og viser han hva som står der. Greit nok det, men så kommer vi til et punkt hvor det står at noe med last må senkes fra 980 kg til 870 kg. Og da begynner han og lure på om dette er godkjent. Eh? Jeg har TUV papirene her.. De er godkjente, sier jeg og peker på feltet hvor det står "SAAAB 9000 CS". Mja, han var ikke sikker på dette. "Enn om du skal ha full bil? ka skjer da?". Ingenting? Siden det ikke subber? Jesus christ altså.
Også var det masse om og men om de felgene. Skulle tro fyren aldri hadde sett 18 tommere før.. Herregud. "Det her kan jo ikje vær godt å kjør på!". Nei det er ikke videre behagelig, men man må lide for skjønnheten. "Nåja, det her va nok ikje nåkka særlig å ha på bilen". "E de godkjent? Du veit at vi må sjekke innpress å sånt?" Jeg vil tro at Speedparts hadde sagt om de ikke var godkjente på bilen min når jeg bestilte. Men greit nok. Dere kan vel skru av felgene og se når jeg tar den inn til kontroll? "Nei nei, det gjorde ikje vi! Vi løfta ikje opp bilen. Detta må et verksted sjekke når de tar firehjulskontrollen!" Okei du, greit det. Da får jeg naf til og sjekke det, samt fylle ut det skjemaet for senkesettet.
Å HERREGUD JEG BLIR SÅ FORBANNET!! Hvor vanskelig skal det være? Herregud! JEg skal da vel pokker ikke bli forskjellsbehandlet for og ha store felger!
Forbanna inkompetente SOPP! Og for og gjøre saken værre, så hadde jeg ringt FLERE ganger til de og snakket om det, og fått positive tilbakemeldinger på alt. SAMME FYREN! Han spurte meg om det var jeg som hadde ringt tilogmed. Herregud, men når jeg kommer opp dit, så er det en annen låt i pipa! Pga at bilen er stivere enn en orginal avensis?!
BRENN! Om den bilen ikke blir godkjent på torsdag så står jeg ikke ansvarlig for egne handlinger! ÅÅÅÅÅÅÅÅ!
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Ikke for å strø salt i såret men han har helt rett når det gjelder H&R-settet til 9000, skal du ha det godkjent så må du skrive ned tillatt vekt over bakakselen og dermed også mindre nyttelast 

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Ja, det er jeg klar over. MEN! Han mente at det ikke ble godkjent da! Han kom med noe sånt som at "de her fjæren e jo godkjent av TUV, men æ veit ikje om vil godkjenn de på bilen".
Altså, what the flying fuck?! Sorry språket men her viser jeg han TUV papirer som sier at de fjærene er godkjent på min bil, også skal han begynne og diskutere!?
Jeg blir så provosert av slik udugelighet. Jeg vet hva som må gjøres, jeg har de rette papirene, hva er problemet?
Altså, what the flying fuck?! Sorry språket men her viser jeg han TUV papirer som sier at de fjærene er godkjent på min bil, også skal han begynne og diskutere!?
Jeg blir så provosert av slik udugelighet. Jeg vet hva som må gjøres, jeg har de rette papirene, hva er problemet?
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Dette blir ikke billig. Fantastisk at det finnes slike idioter enda.
Det bør kanskje bli et obligatorisk fag på barne og ungdomsskolen; "Ditt kontra mitt. Et eierstudium."
Det bør kanskje bli et obligatorisk fag på barne og ungdomsskolen; "Ditt kontra mitt. Et eierstudium."
25 Year anniversary of Saab 9000
- Haaka
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Heh..Eirik skrev:Det bør kanskje bli et obligatorisk fag på barne og ungdomsskolen; "Ditt kontra mitt. Et eierstudium."

Men 'Særrpingærr' ska man passe sæ førr skjønne æ...

- Andrew N1328
- Overload!!!
- Kontakt:
Stilig... kosta det mye? og følger det deg eller bilen?
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
Kjøpte det på Gatebil, kosta 250kr. Tror jeg får store forklaringsproblemer hvis jeg blir stoppet av Onkel blåAndrew N1328 skrev:

-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Kjøpte et selv på gatebil i juli, betalte 200 kr (med annen skrift og bakgrunn.)Jørgen N1032 skrev:Kjøpte det på Gatebil, kosta 250kr. Tror jeg får store forklaringsproblemer hvis jeg blir stoppet av Onkel blåAndrew N1328 skrev:
Styrer med DAB og AUX
Noe sted man kan bestille sånt på nettet?
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Kontakt:
hehe, ja skjønte det like etter jeg skrev innleggetJørgen N1032 skrev:Kjøpte det på Gatebil, kosta 250kr. Tror jeg får store forklaringsproblemer hvis jeg blir stoppet av Onkel blåAndrew N1328 skrev:

- Jørgen N1032
- 1,5 bar
200 kr var detJørgen N237 skrev:
Kjøpte et selv på gatebil i juli, betalte 200 kr (med annen skrift og bakgrunn.)

Firmaet som leverer disse er : SHOW PLATE. http://www.showplate.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt