NG900 turbo med trykk problemer

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Charly
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 67
Registrert: 12 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: N325
Navn: Stian Sommerstad
Bil: Saab 9-5 Estate
Sted: Kapp

NG900 turbo med trykk problemer

Legg inn av Charly » 20 sep 2008, 14:34

Bytta motor i bilen min nå i sommer og har ikke fått den til å lade sikkelig etter det. Bytta i dag magnetventilen da den lader kun halveis opp på gulsonen på trykk måleren, mens med en vakum slange av så lader den, noe som fikk meg til å tro at det var magnetventielen. Alle gode råd trengs her
2000 Saab 9-5 Estate :)

N325

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: NG900 turbo med trykk problemer

Legg inn av Ingvar N629 » 20 sep 2008, 19:58

Mål at du har 3 ohm +/- 1 ohm mellom pinne 1 og 2, og mellom 2 og 3 på selve magnetventilen. Mål at du har spenning på pinne 2 i kontakta til magnetventilen. Mål opp drivsteget i trionicboksen, pinne 2 og 26 går til pinne 1 og 3 på kontakta til MV. Er det kortslutning så er drivsteget gåent. Sjekk også at det ikke er kabelbrudd der. Sjekk at ikke bremselyset er på.

En annen ting som kan sjekkes, er om signalet for gasspådrag til trionic (prosentverdi) samsvarer med pedalutslaget. Dette må sjekkes med Tech 2 eller ISAT. Om du får sjekket dette med en Tech 2, så er jo resten av feilsøkinga også mye enklere...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar