Hvis du ikke ville legge mye arbeid i det så burde du vel strengt tatt ikke gjort noe med det i det hele tatt

. Jeg tør å påberope meg en del erfaring innen mange forskjellige typer rust , og som jeg har sagt og skrevet før , uansett hva du gjør , kommer det tilbake en eller annen gang . UANSETT . Den som faktisk hadde klart å finne opp et middel som stoppa rust effektivt ville blitt en rik mann tror jeg . Ja , mye av rusta kan sikkert komme av sløvt arbeid ved bytte av tidligere ruter . Har selv fått byttet rute i Mai av PROFFE folk som lever av å dra rundt å kurse folk i hvordan man skal skifte rute . Jeg klaget fordi jeg ble våt i fanget når det regna ute . Fikk ny rute igjen , fordi det viste seg at avstandshylsen som skal ligge i limet og holde ruta der den skal være hadde snudd seg under operasjonen og siden den var høyere på den siden enn den siden den skulle ligge på gjorde det at limet akkurat ikke tettet mot ruta . Umulig å se siden den lå under en annen list , greit nok , sånt kan skje selv den beste . Så drar jeg på en liten svipptur til Sverige hvor de har fine veier som medfører en noe høyere gjennomsnittsfart enn man holder på norske bygdeveier . Oghva skjer ? Jo , svosj , pyntelista langs A-stolpen løsner i det jeg har godt drag forbi en TurboX

. Og som om ikke det er nok , da kommer det til syne rust under der lista har stått og det er absolutt ikke noe annet enn at de har skrapet opp med kaldkniven i det de har dratt ut ruta . Så ere pån igjen !!!!! Jeg mener , er det sååå vanskelig å skifte rute? Kunne da klart det selv på første forsøk

.
Det ble langt og poenget mitt var egentlig bare det at uansett hvor proffe folk er så er det alltid muligheter for feil .
Men siden du først har ruta ute er det nå ganske fort gjort å lage til et par småbiter til å felle inn hvis du har muligheten til å gjort det . Alt annet er nok fint lite vits i da det vil ruste før du rekker å få lakkert det . En annen ting , hvis du ikke visste det så ruster det faktisk bak sparkelen og i porene i sparkelen . Når det da får stått å godgjort seg over litt tid så kan du dra av sånne fine flak med pudding . Og får du sveisa delene , men ikke hatt på rustbeskyttelse fra innsiden i tilegg til det du har utenpå det du har sveisa og mellom platene , er hele operasjonen meningsløs . Synd men sant .
I tilegg til dette bør du sveise inn stål av samme kvalitet som det som er i stolpen fra før , selvom stålet vil bli svekket i og rundt sveiseområdet uansett

. Merker at jeg kunne skrevet side opp og side ned om dette

.
Bilbransjen står ovenfor noen helt ekstreme utfordringer når det gjelder rust , har hørt tall om at Mercedes brukte 1milliard Euro på å reparere rust på biler kun i Europa i fjor . Det positive her er at nyere Saaber er av de bedre bilene når det gjelder rust
Mulig ikke alle er enige med meg i alt her , men det får så være !