Jeg er på jakt etter bil i klassen ca 140 000 kr.
Jeg er ganske nært å kjøpe denne bilen nå:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er tidligere Alfa-eier, og savner veldig å kjøre en litt annen bil enn hvermannsen. Jeg kjøper ikke Alfa nå, fordi jeg har budsjett på 140 000 kr - og en årlig kjørelengde på 40 000 km. Budsjettet mitt tillater 156 hvis jeg velger Alfa, men det er veldig kort mellom regreim-bytter og kanalskjøten er veldig utsatt for rust.
Det jeg trenger nå er en familiebil med plass til barnevogn, og en bil som tåler å bli kjørt på 40 000 km i året de fem neste årene.
Da er spørsmålet: Er 2003 9-3 2.0T SE riktig bil?
Det smarteste hadde nok vært en Avensis, men det er så uaktuelt som det kan få blitt. Jeg skal ha en bil som jeg kan glise litt i..
Og hva skal jeg se etter på en 9-3 i forhold til feil? Smøreproblemer er jo en kjent problematikk, og såvidt jeg har forstått så kan det vises på oljeavleiringer i toppen på peilepinnen?
Er det regreim eller kjede på bilen? Hvis reim, hvor ofte skal den byttes? Og hva koster det?
Jeg blir veldig takknemlig for svar her.. Blir det Saab så kommer jeg nok til å bli ganske aktiv på dette forumet