Min bestevenn kjøpte seg hus som han di siste årene har bygget på, pusset opp osv. Som kamerat synes jeg det har vært hyggelig å hjelpe til pluss at det er en fin måte for meg å sammle erfaringer på. Altid sett på dette som en vennetjeneste og synes det har vært helt greit.
Men nå ville dem gi noe tilbake som dem synes passet meg. En Saab

Den hadde fulgt med på et huskjøp svigerfaren til min bestevenn hadde gjort for en del år siden. Dama som hadde hatt hus og bil var død og arvingene ville bare bli kvitt alt, så dem lot bilen stå igjen i garasjen. Dette er nå en god del år siden.
Er ikke hver dag man får en saab så jeg smilte fra øre til øre.

Så i dag kom den store dagen for å hente den. Et par timers kjøring fra her jeg bor.
Hadde ikke sett den eller hørt så mye om den, så jeg hadde ikke så store forhåpninger men tenke at i værstefall er det vrakpant om ikke annet.
her er da noen bilder fra i dag. desverre mobilbilder som vanlig fra meg, men bedre enn ikke noe hehe..
etter en liten dugnad kom vi frem til porten.
se hva som står her...
innom statoil og vaske av masse støv.
ser da ikke ille ut denne

Det jeg vet om bilen nå er at den hadde vist blitt pusset opp på yrkes skola i nærheten der. Noe lakkpest men det lille jeg har fått sett på den så ser den ut som en helt ok bruksveteran. Motoren var blitt overhalt et sted oppi der. Det ser ganske rent og fint ut under panseret så tviler ikke på at den har vært ute en tur. Etter dette var blitt gjort hadde den på et eller annet vis fått en skade på høre hjørne bak. Bulk i skjerm og fanger. Den ble da satt i garasjen og der har den stått frem til i dag. Før dem satte den vekk har dem fylt motoren full i olje så blir artig å se hvordan det har gått med den.
Så nå er jeg da eier av en v4. Vet ikke helt hva jeg skal med den, men skal hvertfall få sett over den nøye og få den til å gå. Også kanskje få skilt på den. vi får se

synes det var en litt artig dag så tenkte jeg fikk dele det med dere