Topp-pakning/Registerkjede

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Endre88 N1527
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 477
Registrert: 04 mai 2008, 10:34
Medlemsnummer: N1527
Navn: Endre Listhaug
Bil: SAAB 9000cc
Sted: Måløy

Topp-pakning/Registerkjede

Legg inn av Endre88 N1527 » 10 okt 2008, 15:05

Eg planlegge å snart bytte topp-pakning og vil då samtidig kjøpe kjedepakken med speedparts som inneholder kjede, kam og veivdrev og skinnene som kjedet glir i :)
E de noken som har bytta ditta med motoren i bilen eller e de ett håplaust prosjekt?? :reading:
Tar og imot andre tips :)
M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Topp-pakning/Registerkjede

Legg inn av Ingvar N629 » 10 okt 2008, 15:56

På 9000 er det en helt grei operasjon med motoren i bilen, men det er en del jobb, da det må demonteres mye for å komme til.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Topp-pakning/Registerkjede

Legg inn av Tor N12 » 10 okt 2008, 19:59

Kjøp for all del nye pinnbolter til grenrøret og skift disse når du alikevel har toppen av, de har en tendens til å knekke av og da er det straks verre å borre ut for å få inn en ny om det skjer mens toppen/motoren sitter i bilen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Topp-pakning/Registerkjede

Legg inn av EdHunter N815 » 10 okt 2008, 22:18

Fint mulig å gjennomføre dette ja, gjorde det i vinter på CCen min. Bare ikke vær for ivrig med pakningsstoff på oljepumpedekselet... :oops:
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Endre88 N1527
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 477
Registrert: 04 mai 2008, 10:34
Medlemsnummer: N1527
Navn: Endre Listhaug
Bil: SAAB 9000cc
Sted: Måløy

Re: Topp-pakning/Registerkjede

Legg inn av Endre88 N1527 » 11 okt 2008, 09:32

Takker for svar:)
E de nåken som har fleir tips so e de bare å komme me de :wink:
M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)

Svar